AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.003

Fräckaste bilen ni sett i trafiken?

Sida 1 av 5
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
I söndags kom jag via motorvägen på väg mot stan och ligger då och kör lugnt i högerfilen. Ser ett blinkande blått ljus långt bakom mig som närmar sig. Det visar sig vara ett räddningtjänsten fordon, men detta var inte det speicella, utan bakom ligger en Lamborghini och trycker, och inte vilken Lambo som helst utan en Murcielago, och inte vilken Murcielago som helst utan en LP640.

Efter lite funderande kom jag fram till att den var nog den fräckaste bil jag sett ute i trafiken och frågan är då:

Vilken är den fräckaste/ovanligaste bil ni sett ute på vägen?

Mvh Johan
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag mötte 8 Ferraris i min lilla by som jag växte upp i,De var ute och soft körde på helgen förmodlingen på väg till något möte.
Det var bland dem fräckaste bilarna och jag har aldrig blivit så förvånad innan i trafiken!
En Z8 svängde runt gatan vid sommarstället i somras där blev jag lite paff ochså.
Sen kommer mer alldagliga bilar på andra plats som porsche mfl som man stannar upp en sekund och njuter medans dem kör förbi!

Mpower
Fräckaste: Superpatinerad Ford-pickup årsmodell 1931 sedd på E18 vid Rinkeby förra året. Möjligen slås detta av valfri 60-talsford ur Shelbysortimentet.

Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
såg en Bugatti Veyron i London för ca 1 mån sen.. det var ganska häftigt..
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Man har ju helt klart bättre chanser att se fräcka bilar i större städer, kanske därför jag tyckte det var lite extra kul att se en Murcielagon här i lilla Sundsvall.

Skulle inte ha något emot att se en Veyron, gärna i en fullgasacceleration från nåt rödljus med lång raka framför sig.

Mvh Johan
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Lamborghinipolisen i Italien ser rätt schysst ut måste jag säga. Lite udda iaf på våra vägar.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Ac
383
Acous
e21 318i -82
I tyskland i fjol med min skruttiga e30 kör en Porscha Carrera GT förbi, jag stannar och kollar efter den och vänder sedan och kör efter. Kommer ikapp, han kör ut på riktigt krokiga vägar och gasar på, ljudet var helt otroligt och den gick galet fort, han bara försvann. Otrolig bil.

Har sett 2 enzos parkerade bredvid varandra i Paris också, sen körde en förbi oss, men det var på kvällen, det motorljudet var också makalöst. De bilarna var helt klart speciella att se. För mig en helt annan dimension än andra t.ex testarosa, maranello och lamborghini murcielago, aston martin etc
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Såg 2 Viper stående bredvid varandra vid Karlbergs Marina för ett antal år sedan (när Vipern var "ny")

En röd RT/10 med regnummer "HENNES"
En Blå/vit GTS med regnummer "HANS"

Ganska kaxigt.

//amullo
---
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
I början på 90-talet när jag var på bilsemester med päronen såg jag vid ett par tillfällen Ferrari F40. En stod parkerad på en rastplats vid Schweizgränsen minns jag.

Sen har jag nu på senare år sett ett helt gäng diverse Ferarris i Monaco, F50 och Enzo t ex. MEn det är liksom inte samma grej nu när man blivit gammal. När man var 10-12 år så drägglade man ju över vad som helst som såg sportigt ut (inte japanskt).

mvh

Koenigsegg, vet inte vilken modell det var. Han accade liksom ifrån mig...

/Fredrik
Koenigsegg, McLaren F1, Ferrari F50, Maybach 62, Rolls-Royce Phantom, Mega Track, Ferrari F40, Lamborghini Diablo, Ferrari Daytona Spider (äkta) och Alpina E38 B12 ;)

Finns många...

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
nu pratar ni om dussin bilar;)
dauer 962LM (dvs gatversionen på porsche 962, dauer tog en grupp c bil och byggde en gatversion av den !! med fulleffekts motorn så var hon god för +400km/h 0-100 på 2,6s osv)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ferrari F40 i Florens förra sommaren. Mama mia vilken monster.
Hösten 00 kom jag körandes på E4 norrut mellan Älvkarleby-Gävle, låg i ca 150 då en F40 dånade förbi, hängde på han låg i ca200. Plötsligt drog han järnet å min 325 var ganska blek i jämförelse, kom upp i varvstopp på femman men F40in var en prick i horisonten.....
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Porche Carerra GT för ca 3 veckor sedan!
Motorljudet var trollbindande!

MVH Patrik
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
E38B12, du som sett så många godbitar får ju ett mindre trevligt problem, nämligen att bestämma vilken som är DEN fräckaste bilen! =)

Mvh Johan
Porsche 911 GT1-99, väntar på att få se Hongqi och ZIL limo.

Mvh Stephan
Grelle: Var den orange? Såg nämligen en sån i stan för ~2-3 veckor sedan :-)
betriebsanleitung3
Chrysler 300F GT 1960
Har också sett en Murcielago på E18 genom Västerås, den hade den där orangea färgen. Tycker att man ser Ferraris rätt ofta på vägarna nuförtiden.

Keep Your Distance!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svebba; Tror nog den var orange, eller var den gul? Lutar åt gult men kan komma ihåg fel..

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.