|
|
|
|---|---|
| Som nyinflyttad i Göteborg söker jag tips om bra (och helst hyfsat billiga) verkstäder i Göteborg. | |
| Hej, hej... Du har svaret på din fråga genom att använda sökfunktionen, sök inlägg du vet här ovan. Där skriver du exakt så här: Verkstäder GBG Så får du svar. :) Hjälper dig för denna gången, här står dom alla med adress och telefon nummer. Länk | |
|
Göteborg Bilservice på Järnringen i Partille är den absolut bästa på BMW i Göteborg. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Och även billigast skulle jag tro, samt trevligast. BMW CS #5206 |
|
|
Som jag har sagt i tidigare tråg också så kan jag varmt rekommendera Bavaria, mycket trevlig och kompetent kille. Dessutom riktigt bra priser. Dock kan det ibland vara svårt att få tid hos honom om man har bråttom. Göteborgs Bilservice har jag också hört mycket bra om, men enda erfarenheten jag har därifrån var väl sådär. Jag skulle byta kamremmen på min stackars M40, telefon är ju hopplöst till Göteborgs Bilservice så efter ett par försök åkte jag ut till Partille istället. När jag kom dit och frågade så fick jag till svar att han inte kunde genomföra ett kamremsbyte pga trasigt verktyg. Blev du tipsad om en verkstad, i Alingsås har jag för mig att det var, som skulle ha mycket bra priset. Ringde dit, de skulle ha nästa 4000 kr för material och arbete. Då ringde jag Bavaria istället och fick en prisuppgift på 1800 kr totalt, bokade en tid, lämnade in bilen, och när jag kom för att hämta den så hamnade slutnotan på 1500 kr. |
|
|
Det finns INGEN som pillar på min BMW förutom Göteborgs Bilservice. Otroligt kompetent, servicemedveten och absolut prisvärd leverantör för din ögonsten. I en annan tråd så finns det dom som kör från Lund till Göteborg enkom för att besöka Göteborgs Bilservice. Att han inte går att nå per telefon är fel, visst det kan vara svårt emellanåt men.... vilket föredrar du - att han svarar i telefon och måste gå ifrån din bil eller att han ger din bil 100 % uppmärksamhet. Jag vet vad jag hade valt. Inget svar ? Ring igen - det lönar sig. MVH Joachim |
|
|
Efter erfarenheterna av Gbg's bilservice resp. Bavaria så hamnar min bil med 100% säkerhet hos Bavaria nästa gång också (han fick också äran att byta kamaxel mm. på M40'n i våras). Jag skulle tro att de flesta av Gbg's bilservices kunder är jättenöjda, det samma gäller nog Bavarias kunder, Men för att kunna bli nöjd kund krävs det ju att man över huvudtaget kan bli kund. Jag gav Gbg's bilservice en chans, det räckte.. Det var inget större intresse där av att ta emot min bil, då fick jag tips här på Bavaria, och jag har inte ångrat mig sedan dess. Det är inte alltid man kommer fram på telefon där heller, men oftast går det på första eller andra försöket om man försöker på mobilen. Jag är övertygad om att Gbg's bilserivce och Bavaria är likvärdiga i kvalitet osv, men jag vet vart jag vänder mig i framtiden och det är inte till Gbg's bilservice, pga bemötandet. |
|
|
Jag skulle föreslå att du tar den som är närmast för dig av Bavaria och Gbg bilservice. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.