|
|
|
|---|---|
|
Mitt bälte vill gärna lägga sig mellan dörr och stolpe för att jävlas. Detta beror på att bältet behöver hjälp för att mata in. Går det att spänna rullen, smörja den eller på annat sätt få den att rulla bättre. Och vart får man tag på det clips som håller bälteskontakten på lämplig höjd. | |
|
ja, det brukar gå på dom flesta bilar, men helt enkelt lossar några skruvar, och sen snurrar på en platta för att snurra upp fjädern, men se till su du inte tappar taget , och fjädern flyger ur skulle nog inte jag vilka försöka fixa den igen. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Ett gammalt beprövat knep som brukar fungera är att dra ut bältet helt och låta det rulla in sig igen några gånger. Testa det först. Björsa |
|
| Tänk bara på att det kan vara bältet som är skillnaden mellan liv och död en vacker dag så är det för dåligt så byt ut.. en billig livförsäkring..... | |
|
Håller med föregående!.. ..Men om det inte är allt för dåligt kan man dra ut det fullt och smörja med teflonspray direkt på bältet! Funkar nästan jämnt! |
|
|
Jag ska prova. Bältet är i bra kondition, men drar inte upp sig ordentligt. För att ta isär det visade sig vara mycket svårt; det krävs ett specialvertyg för att öppna det. En skruv hade en oval skalle, vem fan har ett sån't verktyg? |
|
|
Silikon spray gör oxå underverk på kärvande bälten. /Thomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stalle: Om du drar ut bältet helt sedan tar tag och drar Hårt!! i bältet, rullar in det en bit och upprepar proceduren så brukar det gå och få fart på bältet. Silikonspray är heller inget fel, jag vet att bilverkstäderna har eller hade ett speciellt medel för att få fart på kärvande bälten. MVH Hasso |
|
Verkstädernas speciella medel är/var just silikonspray ;o) /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.