|
|
|
|---|---|
|
Tjena Tjena.. Har ett litet jopbbigt fel på min E34 520.. (m20) Den går fruktansvärt dåligt på tomgång.. Och är Svårstartad när den är kall.. Jag har bytt: MotorTempsensor,Vevaxellägesgivaren,Och en liten svart Runt grejj som sitter på Spridarröret Ingående Soppaledning.. Men den beter sig lika ändå?.. vad är det för fel? | |
|
Hej! Har du kontrollerat tomgångsmotorn/ventilen? Sitter vid gasspjället och shuntar förbi luft på tomgång. Testa att ta loss den och öpnna den lite, ca 5mm. Återmontera och ta loss elkontakten innan du provar att starta bilen. Tomgången kan bli hög beroende på hur mkt du öppnade ventilen. Försök att få ned tomgången till normalt tomgångsvarvtal genom att öppna/stänga ventilen. (motorn avstängd). När du har fått ned tomgången till ca 1000 varv så sätter du tillbaka elkontakten med motorn igång. Vad händer? Börjar motorn att få dålig tomgång är tomgångsmotron kass. Lycka till! |
|
| OKi tack för svaret ska testa det men jag har bytt motorn 1 gång.. utan resultat.. blir samma fel endå =/.. men men tesar de du säger.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.