|
|
|
|---|---|
|
hej Fråga åt en polare. Någon so mvet va det kosta att byta styväxel på en m5 e34. Va kosta själva styrväxeln i sej. Och hur mkt kan det tänkas kosta i arbeta Mvh Olli BMW M5 för life | |
Smiley© |
Tja! Styrsnäckan (utan servotronic) går på 16 lappar på BMW, arbetet har jag ingen aning om tyvärr. /Thomas |
| vet han om att det går att justera styrsnäckan? om inte så testa med det först, det brukar gå att få bort det mesat av glappet i ratten genom justering om det är det som är problemet med den. | |
|
tjena jo ja ahr hört att de ska gå auu justera men frågan är bara hur, för ja har inte kommit på det än då ja bara har haft bilen i en vecka. Har kollat på styrväxeln men har ej hittat justerskruven lr va man ska säga, sitter den under lr. Ska man dra åt den vid justering. Mvh Olli BMW M5 för life |
|
|
den sitter på ovansidan av styrsnäckan, det är en mutter (hylsa 17) som det sitter en insex skruv i, man lossar mutter och drar ner insex skruven en bit. OBS! om man drar åt för hårt så kan man förstöra styrsnäckan. Vad jag läst så skall bilen hissas upp så att framhjulen är i luften så man kan kontrollera att det inte går trögt. Jag har dock justert på flertalet bilar utan att lyfta upp bilen med gott resultat. Prova justera ner lite i taget och se till att det inte går trögt. Det kan även hjälpa att dra åt muttern på styrstången nere vid pedalena, då den brukar lossa så att styrningen blir glapp. Dra inte åt den för hårt heller för då går det ej att justera ratten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.