|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan i vissa bilar gå att nå plusanslutningen på startmotorn eller generatorn genom att åla sig in under motorn. Jordanslutning kan du göra på chassiet nånstans, ev kan även pluskabeln vid batteriet vara åtkomlig, man kan "nåla" sig genom isoleringen. Man får vara kreativ, att klippa en ruta bör ligga sent på listan... FP |
|
| Hur gick det? Kom du in i bilen? | |
|
Hej walden Det här kanske låter helt otroligt. Jag trodde inte mina ögon. Men höger bakruta var nervevad, 2 cm. Jag och en vän lyckades pressa ner rutan 0.5 cm. sedan så tog vi in, ståltråd, skosnören, för att försöka dra upp "pluppen" till dörren. efter en halvtimmes försök,tänkte vi ge upp. Då fick han en snillelixt. Present papper, som knyts fast vid ett skosnöre, och ett skosnöre som knyts fast vid en tång. vi fick knappt in vår "maskin" men väl där inne kändes det väldigt tungt, fönstrret lutar utåt. som på vissa volvomodellet. så vi började svinga med den där, och viss fan fick vi fast pluppen i tången. drog upp försiktigt och vips, dörren var öppen! jag förstår det inte djälv, för 2,5 cm är inte mycket spelrum. Imorgon ska vi , med hjälp av glasspinnar och gummisnoddar byta ut generatorn eller ge bilen vingar i ren Mcgyver anda! / Mcgyvers "okända" son |
|
|
Höger bakruta lite öppen? Då öppnar man vänster bakdörr...) Mycket lättare att sticka in långa "verktyg" och operera på dörren tvärs imot... FP |
|
| Va skönt att det löste sig. | |
|
folke: pinsamt att lösa, mend et har du nog rätt i. får avsäga mig raketforskardiplomet jag fick för insatsen. Allvarligt talat så är det helt otroligt att tanken inte ens slog mig, rutorna är som sagt "dosserade". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.