AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.327

hur kommer jag in i bilen?

Sida 1 av 2
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan...

Bilen har stått ett par månader på parkeringen, batteriet var väldigt dåligt innan, oerhört dåligt och skulle bytas.
Hade laddat ur det genom att ej stänga av stereon två gånger(misstag). Men det är inte det som är problemet. Batteriet har laddat ut helt, (såg att även klockan i bilen slutat att slå) och när jag vrider om nyckeln, så går inte centrallåset upp!! Är centrallåset elektriskt? Jag kommer alltså inte in i bilen, har testat på båda dörrarna, kan ju inte heller komma in i huven eftersom spaken sitter inne i bilen. så. Jag kan inte komma in i bilen, för att byta batteri, och jag kan inte öppna bilen, för att det inte finns något batteri. Har det här ens hänt i historien innan?

Hur kommer jag in i bilen?
Finns det något lättillkomlig vajer från "spaken" inne i bilen till där huven öppnas ? så att man kanske drar i vajern, istället för spaken?
Är det att slå in en ruta som gäller?
Intill komisk situation

Det gäller en en 520 e34.

Tack på förhand
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Stoppa in nyckeln till dörren på passagerar sida, och samtidigit som du försiktig lyfter på handtaget så vrider du på nyckeln. Du hör när det klickar till, det finns bara ett läge och det gäller att hamna där. Som sagt, gör det ganska försiktig samtidigtt som du lyfter på handtaget..
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
hej grodan

Det funkade inte riktigt. "klicket" kommer, men inget händer, försökte i 10 minuter. finns det något annat sätt måtro?

Mvh Mohsen
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Har du släpvagns kontakt så kan du koppla ström på stift 54g och jord på stift 31. borde funka!!!

*
* *---54g
*
* *---31
*

Typ nå sånt sett bakifrån

Lycka till!
sy
208
sysav
540iA Touring-98
Jag gjorde det på förardörren
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Oj! Det blev konstigt men sett bakifrån så är det dom 2 längst till höger, över å under. Typ
Gemini__
Du kan alltså inte öppna dörren med hjälp av nyckeln, låter skumt. När jag drog ur batteriet vid en vinteravställning kunde jag låsa upp både förar/passagerardörren, dock ej bak. Förresten. trodde alla E34:or hade batteriet under baksätet.

Här hittar du lite info iaf:
Länk

Hoppas det löser sig.

Mvh:
Thomas
Gemini__
sysav: Vad gjorde du på förardörren?
Gemini__
Alltså, hur gick du tillväga?
Gemini__
Lite fler tips:
Länk

Länk

Länk

hände mig nyss, gick bara in via bagaget istället (skidluckan)

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Mohsen//

Det ska fungera, försök med båda dörrarna.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Walden:
Hej, jag är intesådär jättehaj på bilar, kan du förklara mer rent praktiskt vad jag ska göra. tack.

gemini: innan batteriet tog helt slut, låste jag bilen, då gick låsen ner väldigt sakta. de brukar låsa väldigt snabbt, men de kröp ner, så jag låste upp, och låste igen, då var de ännu mwer trötta, sedan dess har det blivit omöjligt.

Grodan: jag försökte hur mycket somhelst på passagerardörren klicket kommer, och jag försökte "tajma" men det gick inte. känns hopplöst, ka kanske testa även på förarsidan. bagaget går ju inte heller upp.

är låsen elektriska?

Mvh Mohsen
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Skumt att du inte får upp bakluckan. Det lyckades jag med när mitt batteri var uttömt.

*BAWORAK*
sy
208
sysav
540iA Touring-98
Lyft i handtaget och vrid nyckeln
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej igen,

ska handtaget var lyft helt, när det "klickar" från nyckeln? känner inte av någon aktivitet inne i låset.
Om jag får upp bagaget. vad ska jag där in och göra?
Skulle vara enormt tacksam om Walden kunde specifiera sig och göra en " ta sig in i bilen - for dummies" så jag hänger emed bättre.

Mvh Mohsen
mohsen: om du kommer in så finns det en skidlucka (där armstödet är)som du kan ta bort med lite knix så du kommer in i kupen den vägen.
ps. en sumobrottare kommer absolut inte igenom.

Länk
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Hej! Ska försöka förklara lite bättre.
Om du tittar in i släpvagns kontakten på bilen så har du 4 st hål och 3 stift

Stift raden pekar snett upp till höger, om du tittar från vänster.
ta och koppla 12v på stiftet längst upp till höger och - (jord) på hålet rakt under.

Om du har tur funkar det! Stift 54g är ett reserv stift där man kopplar direkt ström till laddning av t.ex batteriet i husvagnen när man har den påkopplad. ELLER! En del kopplar in dimljus ström, vilket innebär att det inte kommer att funka som jag sa, förrän man slår på dimljuset.... vilket är svårt för dig :p

Tror att dom flesta fabriks monterade dragkrokarna har direkt ström!

Lycka till!

//Walden
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej walden, nu hänger jag me dlite bättre, men det går väl som sagt inte om strömmen inne i iblen redan är av?

Någon som har koll på den där vajern som går från spaken, i bilen till huven?, hur den går? går det att dra i den underifrån?

En lite mer deseprat fråga, vilken ruta är bäst att krossa? Är det svårt att byta sidoruta?

Mvh Mohsen
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Jo om dom kopplat ström på stift 54 som jag skrev så går den kabeln direkt till batteriet...... men om dom kopplat till dimljuset så kommer bara dimljuset lysa om du kopplar på ström.
Det är värt att prova. sätt bara ett par kabelsnuttar på startkablarna från ett annat batteri och prova
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Låset kan nog kräva lite våld, lyft handtaget och vrid rätt så hårt om det behövs.

Annars så kan du gå på elkontakten i draget som nämts eller så kopplar du in batteriladdaren på belysningen i skuffen.

//Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.