AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
331

Halo stift....

An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Är det någon som testat halostiften på en BMW. De ska ju sänka bensinförbrukningen med ca 10% och samtidigt höja effekten ca 1% pga snabbare förbränning. Men de kostar ju en slant...
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
hmm vad gör halostiften som inte vanliga bosch 4 pins gör? Om det stämmer att de sänker bensinförbrukningen med 10% så är de ju helt klart värda pengarna :)

Vill gärna höra från någon som vet något om dessa.

//Ric Wraaaaooom
Kolla här.
Jag är oxå nyfiken på om det är så bra som det sägs.
Länk

Titta gärna in på min sida.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
Th
56
ThomasAhlström
E36 coupé -95
Jag snackade med en säljare för Halo.
och det börjar märkas efter ca: 200-300 mil att stiften sänker förbrukingen av bränsle.
Och istället för gnistor så bildas det en låga som tänder mycket snabbare.

Jag skulle prova dessa och fick ett set av min polare i England till min bil har bara kört ca : 100 mil sedan bytet men mina polare i england har haft dessa länge och de säger att de funkar utmärkt.
Och att de sänker bränsle kostnaderna radikalt.

Stiften kostar 130 :- st

Thomas Ahlström
Deliq
8 * 130:- = 1040:-
4 * 130:- = 520:-
Jag får rätt mycket soppa för de pengarna så bränslebesparingen bör vara rejäl för att det ska löna sig, men å andra sidan.. ska man vara värst så är det klart att det kostar ;-)

M V H // Deliq
På Halos hemsida tar dom 170:- styck.
Men livslängden ska vara 15000 mil vilken gör en kostand på 9 öre/mil till min bil.
Ska man därtill räkna med att man sparar 10% i brensleförbrukning så har man ju stiften gratis.

Titta gärna in på min sida.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Japps har ringt till Halo och frågade och som sagt de kostar 170 kr st inte 130 kr.

//Ric Wraaaaooom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.