|
|
|
|---|---|
|
Blev ägare till en 750 iA igår och den går underbart men ibland vibrerar motorn ganska kraftig både vid tomgång och på högre varvtal. Det känns som om den inte går "på alla" men har kvar accelerationen när jag drar på. Körde 5 mil idag utan symptom, stod still i 30 min, startade, fortfarande inget men efter ett par km började det igen. Någon som vet vad det kan vara, bilen var billig så helst inga svar om att jag är lurad osv :) | |
|
Läckande vacumslangar? Tändstift som håller på att ge upp? Lambdasond som håller på att ge upp? Tändkablar eller fördelarlock/rotor i dåligt skick? Hur är den servad för övrigt med filter o så? Det här är bara "basic" man börjar med att kolla, räcker inte det så åtewrkom gjärna. Även om du löser felet med detta så återkom gjärna med vad det var. /John |
|
|
Min vibrerar också ibland vid varmstart, aldrig vid kallstart. Känns som misständning. Har väl kommit så långt att jag tror att det är remmen som går till acpumpen, för det slutar när jag stänger ac:n. /Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.