AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.753

Vågar man slå till på en M3 E46 med många ägare på kort tid?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ringde på en M3 E46 idag, -01 importerad -04, hyfsat pris, men när jag tog ett utdrag så hade det varit 8 ägare:( bara i Sverige! Vågar man handla en sån?
8 ägare på två år är inte positivt i alla fall. Även om en del av dem kan vara bilhandlare så antyder den korta ägartiden att det *kan* ha varit "kör-skiten-ur-bilen-och-sälj-den"-ägare ... eller att det är något seriöst fel på bilen som ingen vill ta tag i och i ställetgör sig av med den illa kvickt.

Jag skulle leta vidare ... det finns gott om begagnade E46 M3 i Sverige.
Visa användare
155
Jessee
M5 -99
kan ju också vara så att folk att har köpt bilen och trott att dom ska ha råd att äga den men sen har det visat sig att det blev lite hårt ekonomiskt. Man vet ju aldrig. Men det är ju inte kul att ha en bil som vandrat runt halva Sverige.

vh
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
i dethär fallet typ hela sverige....shit 8 ägare på 2 år...

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Varför satsa på en sådan bil när det finns så många andra?
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
vill bara tilllägga att 8 ägare kan vara 4 brukare också då affären oftas görs upp hos en bilhandlare. En M3 med 3 ägare kan vara sönderkörd den med så kolla hällre historiken lyssna inte på vad alla andra säger man ska inte haka upp sig på det att den har haft 8 ägare...
diou, en mycket ledande fråga: om en bil har haft 8 ägare på två år, hur många av dem tror du är pedanter som skött bilen noga, alltid kört motorn varm innan fullvarv, gjort extrabyten av olja mellan inspektionerna, satsat på däck av hög kvalitet, inte lånat ut den åt polarna ... osv ... osv?

Det finns fler M3 till salu, leta vidare.
dali
Jag håller nog med diou även om man drar öronen till sig när det varit många ägare.
Min förra bil har haft 4 ägare men bara en brukare, jag. Den har varit tjänstebil som privatköpt och sedan tillbaka till firman så att kolla upp antalet brukare är mer intressant än hur många registrerade ägare det finns på bilen.
Bara för att det varit fler ägare betyder ju inte på något sätt att dom struntat i service och behandlat den vårdslöst för det. Den risken tar man ju likväl om bilen bara haft en ägare. Med en ägare så kan ju bilen misskötts hela tiden medens med fler ägare så är chansen liten att alla misskött bilen.

Kolla upp bilen noga istället för att hänga upp sig på hur många reg ägare det varit är mitt tips.
se
63
sentenced
540 iA E39 -97
Det var väl ett måndagsex uppe för diskussion i en annan tråd.Check enginelampan lyste hela tiden och verkstaden hittade inte felet.Kan det kanske vara den?Hittar inte den tråden tyvärr.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
sen en annan grejj att beakta .. om du vill sälja bilen om nått år eller så så kommer ju liksom du gör nu.. köparna dra örona till sig då det är 9 ägare på kort tid.. kan därför bli svårare att sälja.. men är bilen fin och du tänkt ha den många år.. så slätas ju antalet ägare ut med tiden.. om du förstår.. sen är det ju iofs en rätt bra handledning till att bilen är fin om en säljare har ägt bilen länge..

Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Min bil har massa ägare, dock en -94a m3a. Men jag tvekade aldrig, jag kollade igenom bilen och den verkade skött riktigt bra. Själv kör varmkör jag den alltid innan jag ens varvar över 3000rpm, oljebyte börjar bli dags, och nya fina dyra dunlop däck fick den i sommras :)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Avråder starkt till ett sådant köp. Även om den är billig så kan den bli dyrare med alla reparationer som dyker upp inom kort.... Leta vidare...

Mvh

Jonas
Min bil har haft många ägare (8,ej 8 brukare)och jag var grymt skeptisk men kollade den ändå och det var den finaste M3 jag tittat på i våras så det blev affär efter koll hos BMW o.s.v.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Jag håller inte med att korta äganden = sämre skött.
De allra flesta sköter sina bilar bäst i början.

Fast, 8a på två år låter som en varning. dom borde haft bilen en säsong var, dvs 2brukare och 4a ägare om den e inbytt hade varit Ok.

Peddo, du skriver "Hyffsat pris" får man fråga vad det är? Om det är ett väldigt bra pris till mil så skulle jag lämna in den på ett M-test. Får den bra där så go ahead. Bara för den kan ha haft nåt som krånglat tidigare betyder ju inte det att in allt kan vara bytt och bilen nu är sjysst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.