|
|
|
|---|---|
|
Som ovan sagt, har en 528ia 96.. vad har jag för orginal kam gradmässigt? vilka märken/utförande på kammar är bra? Har min bil hydraliska lyftar? isåfall är det juh bara att "slänga" i dom.. vill ha en bra och bruksduglig bil, lätt startad, bra tmg.. och helst slippa varva allt för mycke för att känna skillnaden.. det finns en uppsjö av olika kammar i uförande, Nån som har egna erfarenheter på detta..? lr rent av vet vad jag skulle vilja ha? Läst lite andra trådar men skulle helst bara vilja lyfta ca 8-15 grader mer lr dylikt, nöjjer mig med mini ist för maxi... Över ös mig med råd o tips, inget kan låta för dumt för min del iaf ;).. Samt vad kan man tänkas förvänta sig i hk? + den är chippad Mvh Danne Ge han olja Bara!! | |
|
enem har nog en perfekt kamaxelsatts (insug+avgaskam) till dig som inte är för extrem men ger duktigt med prestanda ändå. Orginal kammarna på M52B28 som din motor heter är vansinnigt tama orginal, typ 225-230 grader med knappa 9mm i lyft, så sportkammar gör en hel del. Du bör dock även byta insug samt sätta på ett M3 extraktorör så får du ut maximalt av kammarna eftersom orginalinsug samt grenrör är flaskhalsar. Tror till och med enem hade hemma på hyllan när jag frågade för ett par veckor sedan. Priset är helt ok tycker jag = ca 8000:- för båda "Two for economy and One for the fun of it" |
|
|
kollade enem o det verka nice, fast 230 till 260 verkar något för möe för mig.. hittade på motornord 244 resp 252 som faktiskt a tro det lr ej lockar mer..;) hur är det med själva bytet? jo grenrör kan bli fint, fast tror det är fler än jag som letat på skrotarna.. e sugen på grenrör från supersprint men kostar satan för lite stål.. Ge han olja Bara!! |
|
|
vet att jag jäktar ;) men ang bytet nån som gjort det på bil med vanos med hydraliska lyftar ? nojjar på vanos enheten, är den uppspänd lr dylikt går den att ta av kam o montera på den nya utan att fixera den lr nått.. ska man köpa en motor bok kanske och om vart köper man det? på realoem står det no parts found to match your car.. Ge han olja Bara!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.