|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har någon erfarenhet av singelrör efter kat på 525i -93, istället för dubbelt som de flesta bygger med. Ferrita mm. Tänkte köpa ett system hos Stjernqvistracing, och de bygger bara enkelrör för angivet pris, annars blir det dubbelt så dyrt. | |
| jag har visserligen en 530 men jag har ett singel 3-tum efter kattarna med en simons och en japs dämpare o de funkar bra. o låter häärligt mullrigt. | |
| Det jag ärr rädd för är för mycket "boomande" ljud i kupén vid vissa varvtal, t ex runt 2000 varv, men allt är ju en smaksak. | |
| 2.5" borde väl räcka på en 2.5L sugmotor? :-) | |
|
jag har alltid dragit ihop dom 2 orginal rören till ett 3" blev faktiskt rätt så nice ljud. men sen beror ju på vilket ljud du är ute efter. Kort och bred ljuddämpare gör ljudet mörkare och lång och smal gör ljudet högt och vasst. detta är vad då jag har fått fram genom att prova. båda ljuddämparan var av märket simons. |
|
| 3" känns lite stort, men i detta fallet är det ju inte frågan om vad som krävs för effekten på bilen, utan vilket ljud man vill ha. Du har inte upplevt att det blir "boomigt" vid vissa varvtal då? Jag gillar ju ett mulligt högt ljud, men blir det resonans i kupén så blir det jobbigt i längden. | |
| ja skulle nog göra i 2,5 tum då om man bara vill ha lite skönare ljud. för man får ju lite kupe' ljud me 3-tum de fick iaf jag. men inte så farligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.