AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.216

Ligger jag rätt/fel i pris? e36 318is -92

jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Tänkte höra åsikter om min annons som finns både på powerbörsen och på blocket.

Länk

Har jag tagit ett för högt pris eller vad tycker ni? Det går ju i regel alltid att pruta på priset på bilannonser, men skrämmer jag iväg många? Riktigt fin invändigt och i motorrummet! Pärm med massa gamla papper osv. Jag har skött om den som ett barn, servat den, bara bytt till bmw-original grejer när något är gjort.
Jag är bara rädd för att man kommer få antingen väldigt många brevvänner, eller totala skambud. Ge väldigt gärna lite åsikter om detta!

Mvh
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Du lär inte få några problem att bli av med bilen för det där priset.
Är den så fin som du beskriver kanske det inte finns nån enskild grej att pruta på, då går priset ner max 1-3 tk.

Lycka till!
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Jo, jag tycker det är ett väldigt bra pris! Går ju helt underbart bra, speciellt i motorn. Men jag har sett andra is:ar som är både billigare och dyrare och blir därför lite tveksam.. dock har jag inte hittat någon annan annons som är mer utförligt beskriven och detaljerad. Funderade på om jag skulle ta kort på s-boken och fler bilder inuti.
Kul med en E36 coupe i strikt originalskick utan korvkioskstyling, finns inte många sådana kvar.
Jag tycker du ligger rätt i pris om allt fungerar. Tilltalar säkert någon seriös spekulant som är villig att betala 30-35kkr.

Har ibland haft funderingen på att skaffa en sådan att ha som billig pendlarbil. Modellen är betydligt trevligare och bekvämare (och lika billig i drift) än en lika gammal Golf eller Corolla.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
ej nedlackad = stort minus

överlag tycker jag e36 coupe är väldigt övervärderad, likaså din

du ligger alltså i pris som alla andra,

om du vill få den sålt snabbare gå ner i pris men du ligger "rätt"
735
Gillar din bil likaså din annons.
Ser ut att vara en fin orginal bil utan (ursäkta) kebab-styling, med ögonlock å rieger-paket. En detaljerad annons ger ett seriöst intryck. Tror att du med lite is i magen kan få ut som ovanstående sagt mellan 30-35, även om e36 kanske inte är den hetaste modellen.
Ej nerlackad = ett JÄTTEPLUS! Orginalfälgar och blinkers ytterligare plus. Enda minuset är det vidriga öppna luftfiltret som sitter där på bilderna. Överväg att ta bort den innan försäljning. Jag skulle kunna tänka mig köpa den bilen faktiskt men kanske inte till dom pengarna. Tippar på 25 och möjligen lite över.
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Kristoffer_L: Ja, jag avskyr personligen korvkioskstyling! Det är inte fint på något sätt. Hade dock varit glad om jag haft en uppsättning större fälgar till den, men man kan ju inte få allt. :) Dock kanske den hade tilltalat fler då, vad vet jag?

Acous: Vad anser du att jag borde ta för den?

735: Kul att du gillar båda! Jag tycker om när saker är ordentliga och utförliga.. gillar inte annonser där det står 3 rader text, varav två av dem börjar med "ja, då var det dags att..." och "det var en gång..." :)
Det jag är lite skeptisk till, är att den kanske är för utförlig.. för mycket detaljer att ta in? Ingen hör ju av sig!?

PowerMac: Kul att du också gillar den original, men öppna filtret.. tja, smaken är som baken. :) Jag har ju skrivit att original medföljer (alltså hela luftburken) om man nu vill ha det med. Dock var det ett väldigt lågt pris som du tippar på. :/
Vad jag syftade med det öppna filtrets icke vara i annonsen är att en allmänbildad person vet att motorn tar stryk av dom där filtren. Något man inte vill att ens tilltänkta har rullat med en längre tid. Det är min enda invändning till bilen, bilderna och annonstexten. Annars proffsigt utformat. Lycka till.
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
PowerMac: Ja, särskilt länge har det ju inte suttit på.. ett par veckor bara.
Hoppas få sålt snart. :)
Ac
383
Acous
e21 318i -82
intressant att någon gillar e36 som inte är nerlackad, smaken är som baken

jag tycker 29' är vettigt

e36 coupe är ju en modell som tilltalar många yngre, så under 30' är ett måste för att bli intressant för större delen av denna grupp tror jag.

att det är en 318is gör ju att det blir billigare att försäkra=bra.

men sänk inte priset än, du måste ju försöka med 35' först. du har ju bara annonserat i några dagar. ditt pris är ju dessutom som alla andras, så ha lite is i magen.
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Skriver här igen med anledning av det enormt svala intresset det är för bilen. Totalt 5 har hört av sig via mail eller tele. 2 av dessa som hörde av sig, var bilen tänkt till en ungdom (deras fäder ringde). Jag har redan sänkt priset på bägge annonserna, delvis pga att hjullagret måste bytas höger bak, men också för att få fler intresserade. Inte för att jag har bråttom eller är desperat, men det kunde va kul om lite spekulanter började höra av sig. Ska jag gå ner i pris till 30 eller? Risken är ju att flera ringer och bjuder 25 då, vilket är på tok för lite anser jag! 30 har jag satt som en "lägsta-gräns", men är den rimlig? Kan ju ta högstbjudande också, men då kommer det väl flygande mattor på posten?! Är den verkligen så svårsåld!? Den är ju mkt piggare än en 318 för bövelen. :)
hm....kan säga att jag sålde en sådan bil,exakt likadan fast en aning stylad i somras....va billigast på blocket då,18500 begärde....& fick det,men det va inte lätt......så även om din bil verkar va fin & i ordning,så tror jag tyvärr du har för högt pris....med risk att verka negativ,så tror jag att runt 22-25 kan du få....
Jh
53
Jhoony
520i -97
Tja, jag är ingen auktoritet på området men jag övervägde 318 tillsammans med antal andra modeller innan jag köpte mitt nuvarande åk.

Även om din bil verkar vara väldigt fin och annonsen ger ett seriöst intryck (stort plus!) skulle jag tyvärr inte ge mer än 25k för den. Det var inte speciellt svårt att hitta 318:s med ungefär lika många år på nacken i (till synes) bra skick för runt 25k när jag kollade runt.

My 2 cents som de säger på amerikanska.
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Bra annons, seriös framtoning. Bilar överlag verkar vara ganska trögsålda just nu.
Ta bort sportluftfiltret det skrämmer bort äldre köpare som jag. Även äldre köpare kan ju vilja ha en bra andrabil.:)
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Idag blev bilen såld, till ett pris av 28 000 riksdaler. Var en spekulant som slog till väldigt snabbt.. ett samtal igår och idag blev den såld. :)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis till försäljningen av bilen jonesono, det kan vara skönt och bli av med en bil men samtidigt lite vemodigt att bli av med den.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.