|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en manuell 730i V8 Den har gått 30 000 mil och är import, så den kan ju ha rullat 10 000 mil mer svårt att veta. (inte skruvad dom vad man kan se enligt dom senaste protokollen iaf, sträcker sig tyvärr bara till februari -05 pga massa ombesiktiningar) Besiktigad i sommras, såg att HC låg på 88, lambda 1,00 och övriga på 0,0 Den uppfyller mina största utrustningskrav på skinn och manuell, priset är satt till 14 000 men antagligen prutbart. Går motorn åt h-e så borde man väl kunna skrota den och klara sig från större förlust? / Fredrik R | |
|
Jag skulle nog dra öronen åt mig.....låter som en rätt skum bil...De kostar ju i princip aldrig så lite, oavsett utrustning, om allt är OK! Det är klart, den manuella lådan drar ju ned rejält på priset. Blir nog väldigt svårsåld! Jag skulle leta vidare....men ok då, som vinterbil för 8-10.000:- att sladda runt i några månader, om Du är villig att ta förlusten, om det går åt pipan... Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Här är annonsen Länk Har ju varit osåld länge, verkar finnas i Rosengård men jag är inte helt hemma på geografin i Malmö dock. Men nu lutar det åt en japs för att hålla soppakontot på en anständig nivå.. / Fredrik R |
|
|
Är den okej är det bara att handla, men undersök noga. Den manuella lådan drar upp priset i och med att personer som jag blir intresserade vilket jag blir redan nu, hmm E32 vill jag ju ha igen varför inte denna? Nej skämt och sido max 3st BMW resten av året är beslutet. Mvh Stephan |
|
|
E32 med manuell låda är lika intressant i mina ögon som en 518i E28 är med automatlåda. Helt malplacerad med andra ord. Enligt mig hör en manuell låda inte hemma i en E32. Det är betydligt bättre att satsa på en manuell 530i V8 i så fall. E32 är en landsvägskryssare och för det krävs en automatlåda. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
I en 730 känns automat segt tycker jag, automat behöver rejält med kraft Sen går ju bilen snålare, speciellt i stan där jag kör mest. Men denna lär ju dra minst lika mycket som min manuella E28 528, och den är för törstig att gasa runt i varje dag.. |
|
|
Min 530iA - 93 drog i snitt 1.3 liter milen och då kördes den rätt hårt... Jag håller inte riktigt med om att den skulle vara seg, den gick riktigt bra speciellt på motorväg. Komfortabel och snabb... men inte sportig. En 730iA är ännu komfortablare och ännu mindre sportig, därför den passar så illa med manull låda tycker jag. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
weeeman; Var inte för säker på att 730: in drar mer, för mig drog en 520i E28 mer än mina 540i/6 under samma förutsättningar (1-2dl). Mugge; Tillåt mig skratta, skillnaden mellan E32 och E34 är som skillnaden mellan en GMC Yukon och en GMC Yukon XL på ett ungefär, är manuell fel i E32 är den det även i E34, jag förstår inte varför du är så såld på automat i E32?! Men jag kanske är fel person att fråga jag ratade en 735i-91 enbart på grund av automaten. På tråkig motorsvaga bilar föredrar jag automat, som Volvo 240 där ratade jag en manuell i och med att den var tristare än en automatväxlad, Tyska Auto Motor und Sport håller med mig gällande automat i E32, åtminstone gällande M30 försedda E32: or deras enda klagomålet är den förskräckliga automatlådan i testet mot MB W126 och Jaguar XJ40 hösten 1986 som E32 trots allt vann. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Skratta på du! ;-) Jag kan säga mycket om amerikanska SUV:ar, men jag avstår då detta är ett BMW forum. Hade jag inte vetat att det här med automatlåda är lite av ett känsligt ämne för dig så hade jag nästan taigt illa upp av ditt inlägg. Jag skrev aldrig att du och/eller AMS håller med mig om automatlådor i E32. Jag skrev att jag tycker att en manuell låda passar illa i en E32. Egentligen är det meningslöst att diskutera vilken typ av låda som passar bäst i E32, då antalet sålda bilar i respektive utförande talar sitt tydliga språk. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Visst kan man gilla manuell i stora bilar, men det är marknadskrafterna som tveklöst styr, o då är det som överlag gäller: ju större bil o motor desto mer automatlåda! Men smaken är som baken, o jag gillar oxå manuella bilar ibland ;-) Min reflektion är att denna vagn är så lågt prissatt. Förmodligen en helstandard 730 med tillval läder, metallic o aluminiumfälgar. Bilen har säkerligen rullat runt 40K mil, avsaknad av dokumentation o utrustning, samt manuell, gör den rätt iskall på marknaden! OK, som jag sagt tidigare, är den nybes UA, samt skattad o funkar, så är den värd MAX 8-10 pix. DET kan funka, om den skall sladdas runt i på vintern! Åk o kolla på den iaf! Kan ju bli en provkörningsrunda värd att skriva om här på forumet :-) Är den lika OK efter vintern, så nog får man igen pengarna för den! Det optimala är ju om den har drag o kanske diffspärr, för dessa "sunkvagnar", om den nu är det, (med manuell) går i så fall bra att sälja till hästfolk med E-kort. De kan släpa 2 ton med denna o ha bra vrid. Lädret gör att de kan svina runt med halm o leriga ridstövlar i kupén, o bara torka litet med Wettexen...hehe...;-) (OBS! Litet elak o fördomsfull generalisering, med glimten i ögat, dock ej helt utan visst mått av sanning, då jag umgåtts rätt mycket med hästfolk genom tiden... ;-) /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Jag är lat av naturen och föredrar då automat =} Lite nyfiken om det blev en japan istället? Jag har försökt sålt in v8 konceptet till en arbetskamrat men han köpte en SAAB, puh, men automat iaf! | |
|
Nu är den såld iaf.. Lyckades bekämpa mitt sug att köpa den, får bli en annan gång. Skaffade en konservburk istället Länk / Fredrik R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.