AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.662

Vilken pärla, M535i -85...

Sida 1 av 2
Gemini__
Länk

Vilken vagn, verkar vara i ett mycket gott skick. Riktigt lågt miltal.

Skulle vara trevligt att ha den i sin ägo =)

Mvh:
Thomas
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kul att det fortfarande finns lågmilare kvar. Han borde annonsera på mobile.de också...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Länk

Denna är inte heller så dum. Synd bara att Bosse har skrivit att såna som jag ska glömma annonsen ;)

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
Är det någon som vet mera info den vackra M535 som Thomas länkar till?

Såg mycket fin ut! Men priset är lite väl tilltaget. Tror den blir mycket svårsåld!
Janne2:

Vad är rätt pris på den gröna enligt dig?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

starre>>>Gröna?
Blåmetallic är den ena o röd den andra ;)

Ja,visst var den fin(blåa) o extremt sällsynt med M535:or som gått så lite..
Ok, den röda verkar också prisvärd..helt klart.

Svenskar har svårt,eller vill inte, betala 75papp för dylika vagnar TROR jag,men som sagt i Tyskland så finns det säkert spekulanter skulle jag gissa.
Hakade upp mig på fälgarna(ser ju inte så snyggt ut med "vanliga" 15'') visserligen,men det är ju lätt att åtgärda :)

Köper man den så lär man iaf inte bli missnöjd skulle jag misstänka..Bra koncept i huvudsak,dvs rolig bil,lättmekad o fantastiskt hållbar i det stora hela.

Mvh Janne.
Janne T:

Den såg grön ut på bilden men enligt texten blå metalic, sorry

En fågel viskade i mitt öra att den blå är flyttgods från "Schweiz" och var till salu för ett årsen cirka. Då hade den gått under 10K mil är det någon som kan bekräfta det?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jodå, man får tillslut 75K för en sådan bil Tomas länkar till! To.m. Svenskarna har börjat fatta...o tur är väl det, för dessa bilar bör ALDRIG hamna hos någon som överhuvudtaget tänker tanken på att på något sätt frångå strikt, orört originalskick! Därför bör prisbilden hållas så hög som möjligt för dessa vagnar, enligt min åsikt!

/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Det är alltid svårt att säga något pris på såna här bilar. Det är ju upp till köparen att bestämma värdet, men antalet köpare som är villiga att betala 75000 för en M535i är nog väldigt få. Det är iallafall dyrare än vad jag betalade för min M5.

Jag skulle gissa på runt 50000 om den är näst intill perfekt.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Janne2:

När köpte Du Din M5:a? Hur är/var skicket? Var hittade Du den?
Kul med litet info o kanske nån bild?

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ska väl tillägga också att visst är det bra att man kan få en M5 E28:a för under 75',men därmed iofs inte sagt att just 75' är för mycket för denna fina pärla till M535:a som utannonseras nu..

Ja,som jag sagt redan...I Sverige KAN det nog vara svårt att få ut 75',men om man provar att sälja den utomlands då tror jag att den "försvinner" ganska fort..

Finns nog bara "någon enstaka"l(Jag vet om en(1)) som idag gått så lite som nu denna säljare skriver att den gått...Mumsig vagn helt klart :)
Iofs så hörde jag honom säga att under 100' skulle den inte säljas för, OM den skulle säljas(var iofs några år sedan)..

Mvh Janne.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Janne T:

Du skulle sett min tok-original Achatgrüne M535i, med 8.900 mil på klockan...;-) Ja, Du kan se den i mitt galleri, förresten...dock otvättad o dammig...

Jag ångrar än idag att jag sålde... :-(

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Håller verkligen med! Blir så himla sugen på att köpa den.... Fast jag var ganska sugen på att köpa den röda e30 alpina B6 an för några veckor sedan med. Men den var ju såld på ett para dagar bara:( Finns så mkt fint att välja mellan, lite som med kvinnor....:)

Mvh. Richard
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

KRAFTWERK>>>Härlig bild!

Ser ut så på min parkering just nu ;)
Äger nämligen en vagn med likadan färg/fälgar osv som du hade,dock med svart inramning av bakljusen :)

Mvh Janne.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Janne T:

Jaha...så blev man avundsjuk hela helgen, o får dras med ångest över dum försäljning... ;-) Underbara bilar dessa M535:or :-)

Mvh, o trevlig helg på Er allesammans, förresten!
/Anders

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he KRAFTWERK..."Avundsjuk" ;)

Ska du nog inte vara...min har nu gått 38600+mil,så fräschören på min är ju inte något att vara såå avis mot :)))

Däremot förstår jag att du ångrar din försäljning av den lågmilade M535:an :)

Mvh Janne.
starre:
"En fågel viskade i mitt öra att den blå är flyttgods från "Schweiz" och var till salu för ett årsen cirka. Då hade den gått under 10K mil är det någon som kan bekräfta det? "

Jag undrar om det verkligen är den bilen , då den bara hade gått 7500 mil..
Iofs så kan han ju sört som f-n i sommar hehe..
Sen så hade ju den original TRX hjulen på då iaf..

Billy / Kattmannen
Gemini__
KRAFTWERK: Oj vilken lågmilare du har haft i din ägo. Har själv ägt två M535:or (Malachitgrön samt en Diamantsvartmetallic).
Vill köpa en igen faktiskt. Svårt att hitta ett fräscht ex dock (bortsett från den ovan).

Mvh:
Thomas

Kraftwerk,

Kom åkande på Valhallavägen i Stockholm för ca fyra år sedan när jag skymtade en diamantsvart E28 som stod parkerad. Den såg väldigt mycket ut som en M5, så det blev självklart en vändning för att åka och titta på den. Mycket riktigt var det en M5, den enda jag sett i normala sammanhang (träffar osv. borträknade). Helt plötsligt kom ägaren till den och ett samtal inleddes vilket resulterade i ett ägarbyte:)

Skicket är bra, inte mint-condition men bra. Den har gått lite drygt 20000 mil nu och har fungerat näst intill perfekt under dessa år. Otroligt kul bil att köra, tycker jag!

Här är några bilder från i början av sommaren:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Janne2>>>Otroligt att du fick loss den där för under 75 papp...Nu blir jag sjuk ;)

Såg ju riktigt fin ut..

Grattis till en av de riktiga klassikerna i BMW familjen :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.