AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.945

Finns det några ägare av E30 Baur TC här?

Lasseman3
Hej!
För en tid sedan köpte jag Askens fina 320i Baur TC -86 och jag vill nu få reda vilka fler här som har liknande bilar med E30 karossen.

För mig som uppskattar originalskick var denna bil helt perfekt samt förra ägarens mycket seriösa inställning till bilunderhåll.

Ge er till känna om ni är ägare av denna något udda cab.

/Lasse
ta
14
taxirolf
530dA touring-00, 325d Touring-09, 118d-09, F650cs-03
Jag har precis köpt en baur 321 cab-85 på tradera, skicket är väl av bilderna att döma "komplett bruksskick". Faktum är att jag inte ens varit och hämtat den än, men jag ska på torsdag 19/12. Det jag är frågande inför är varför den är reggad som 321??? det är vad jag förstår en 320. Men det ger sig väl vad det lider...Det ska bli spännande med en riktig klassiker i garaget, har sedan tidigare en 540iA touring-95. H. Rolf
Lasseman3
Grattis till bilköpet.
Jag sålde min bil i somras till förmån för byggmaterial till dubbelgaraget. Jag fick dock chans att hinna köra en del och det är verkligen en underbar typ av cab eftersom komforten i framsätet är mycket god. Man slipper en hel massa turbulens tack vare den något udda cabrio/coach konstruktionen.

Jag hannn dock samla på mig en del material om denna bilmodell (tack vare Tradera) under den tid jag ägde den. Hör av dig av dig om du letar sådant.

Mvh /Lars
Ba
14
Baurmann
318-85 E30 BaurTC
Hej !
Är lycklig ägare av en baur 318-85, som jag köpte i sommras.

Var besiktigad och körbar, så det blev en del trevliga utflykter, barnen älskar att åka där bak med taket nere.

Min bil har renoveringsbehov lite här och där, så det kommer att fixas en del med den inom snar framtid, bland annat bussningar i fram och bakvagn, och en tank som läcker (endast vid full tank), stötdämpare, samt en del rost här o där.

För övrigt , min första bmw om man nu ska våga nämna det här.

MVH Christer
ta
14
taxirolf
Ja, lasseman3 det vore spännande att höra vad det är för grejor du har, du får gärna höra av dig till mig på telefon (ej för tidigt på helgerna jobbar ofta natt). Jag är lite gammalmodig av mig så jag föredrar telefon, givetvis får även andra höra av sig om ni har något kul till baur! mvh rolf
ta
14
taxirolf
För tusan! det är ju bra med ett telnummer också.... 0703-226655!!
la
1
lappalot
E30 323i baur TC2 -85
har sedan ett par år tillbaka varit lycklig ägare av en baur 323i -85a, köpte den för en överkommlig peng i ganska så stort renoverings behov utav karossen... någon har tyvärr inte givit den så mycket kärlek som den förtjänt, men den saken skall det bli ändring på... målet är att den skall komma ut nu till sommaren vackrare än någonsin.
ta
14
taxirolf
Trevligt lappalot! Hoppas den blir fin. Jag har börjat titta lite på min... jag ska kolla upp bromsarna samt byta strålkastare för att klara besiktningen, därefter ska jag köra på en "rullande renovering" Har du vägarna förbi öland till sommaren vore det trvligt att kika på din bil! Ha det!

To
4
Topsy12
x3, 2013
323 Baur 1984
Har en E30 Baur cab 323-84. Har varit i min ägo de senaste 22 åren.
Svensk såld med all dokumentation gör det ännu roligare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.