AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
720

Vad kan det kosta att laga den här smällen ?

Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
HEJ

Jag blev påkörd av en tant som satt och snackade med sin hund - ja det är sant. Jag hade ingenstanns att ta vägen så det var bara att invänta och hoppas att hon skulle upptäcka mig i tid... det gjorde hon inte utan tog sig för munnen och brakade in i min vänstra framflygel¹ så vänster hjulhus skrynklades samt spolier och kofångare blev som ett sviskon... behöver jag säga att blinkersen bara hänger lös ;-)
Nu har vi olika försäkringsbolag så här vidtager en lustiger dans.

Nu skall jag försöka lägga in bilder och jag skulle vara tacksam om någon kan ge en vink om kostnaderna.

Påkörd

¹ Som tur var stormade hon ur och sa "det var mitt fel jag var stressad och tittade till Mimmi (hennes hund)"... så att vittnen på trottoaren hörde...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tur i oturen att båda var på plats och att du har vittnen. Skadan går på hennes försäkring och du behöver inte bry dig om några kostnader.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Sket sig det där med bild i inlägget så jag har komplicerat det hela med att lägga in bilderna i min blogg istället.

En skitskada, men jag har bläddrat lite på RealOEM och får en känsla för att skärmen kommer gå på 5 lackad å klar, hela kofångarköret åtminstonde 10 åsså verkar det som att en del "stötupptagande plåt" i ramed har tagit stryk... det här kan dra iväg åt flera 10-tal tusen och billös i en månad !... minst... eller ?

Javisst har jag försäkring - halv. Tantens bil klarade sig dock bra med lackskador i kofångaren. Saken är väl den att försäkringbolaget inte orkar driva sånna här småfrågor utan lägger sig platt så jag åker på att betala fast jag blev påkörd.

Suck, en smula deprimerad är jag... kärringar med hund skall INTE köra bil... i alla fall inte när de skall gulligulla med jycken samtidigt !!!
Vad kalaset kommer att kosta beror oxå på vilken verkstad som kommer laga din bil, en stor verkstad brukar ha högre timdebietring än en mindre...I vart fall blir det "tanta" som får casha. Gissar på en totalrepkostnad mellan 20-30" (försäkringsbolaget har "rätt" att använda beg. delar, de kommer att återställa din bil till det skick den hade innan skadan, inte nyskick. Så brukar det heta iaf)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är alltid den som backar som bär skulden oavsett hur illa du stod. Släller hon upp och erkänner kan du vara lugn.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
När jag tog körkort så var det ungdomar som var trafikfarorna numera så är det pensionärer, och hundar visst. ;)
Ci
531
CiM
325ciM-04
powermac: ungdomarna blir äldre och blir pensionärer! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.