|
|
|
|---|---|
|
Hej, går i funderingar om att köpa en röd 93a imkt fint skick. Ni som redan äger en är ni nöjda med bilen? Tror ni bilarna kommerstå sig i värdet runt 70-100.000:- ? mvh/Jens | |
M3-lappen |
go morron jens. jag har en 95a limo M3. jag är mer än nöjd med min bil. den är riktigt rolig att köra. bra väghållning m.m. om skicketm är bra borde värdet väl hålla sig ? men man kan väl inte direkt jämföra med dom äldre modellerna heller som typ e30 m3. dom verkar ju aldrig sjunka i pris. tvärtom :) |
|
Ja är mycket nöjd över M3:an......Den som jag har nu är den andra i ordningen och man kan inte mer än bli glad när man e ute och "glider" med den....Har en dakargul som i mitt tycke är den mest renodlade färgen på M3:an....Har aldrig vart förtjust i gult men tycker att den gör sig otroligt bra på M3:an.......Tror att värdet kommer stå sig runt 70-100 för årsmodellerna 93-96 beroende på skick förstås. Så jag tror inte du kommer att bli besviken om du köper en e36:a....*ler* *BMW* Be My Wife |
|
|
Kommer till att köpa en röd 93:a imorgon. Det ända jag är skeptisk till är moccainredningen men det blir nog bra det me. vh |
|
|
Hade mocca inredning i den första m3:an...inte dumt alls faktiskt....sportigt!!! *BMW* Be My Wife |
|
|
Mocca känns absolut mer sportigt än skinn tycker jag! dessutom sitter man bättre vid aktiv körning pga att man slipper halka omkring på samma sätt! Kan även nämna att min farsa har en 3,0 -93 som gått strax över 20 och funkar kanon. inga missljud eller nåt! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Har tidigare ägt både en 3.2:a e36 och en GT och min 3.0:a jag har nu har jag faktiskt varit mest nöjd med, jag har också mocka inredningen vilket jag tycker e snyggat och bäst, hade skinn i min 3.2:a men tyckte inte det kändes rätt... | |
|
Då var man och hämtade bilen igår och hittills är jag mkt nöjd med bilen. En fröjd att köra:) |
|
hampe m3 |
Jessee, gratulationer till en mkt underhållande vagn. Har du möjligen ngra bilder på nyfördärvet???? |
|
tackar:) jag tänkte ta några bilder imorgon. vh |
|
|
Jeg är också nöjd med prästationerne, men mycket ting som jeg har skiftet ny motor, nu skal jeg skifte diffklump... mycket pengar... Måske är det bara meg som är uheldig.. MEN ABSOLUT SUPER BIL.. |
|
|
mm kanske dags att vara lite ärlig då :-) har haft både en 3,2 -97 och en 3,0 -95 och visst.. efter man har haft bilen ett tag så blir det lite väl slött med en 3.0 .. kännde aldrig så med 3,2:an ,, å saknar den som fan.. 3.2an har det där lilla extra som inte 3.0an har.. |
|
Gemini__ |
Samtidigt har 3.0:an en trevligare karaktär. Tycker 3.2l-maskinen inte är direkt underhållande karaktärsmässigt, lite slätstruken. Det är min åsikt. Mvh: Thomas |
|
Läste någonstans att 3.2:an hade bättre bottenvrid, sen måste väl den 6 växlade lådan vara en litenfördel. Men har även läst att 3.0:an ska vara nästan roligare att köra och så är den ju nästan lika snabb som den större. Vad är då bästa vallet om man kikar på begagnad? ska man satsa på en 3.0:a eller en 3.2:a? Z3MPOWER |
|
|
3,0 känns mer racingbil på något sätt.. Skulle kunna jämföra karaktärskillnaden på följande vis: 3,0 har 325ans karaktär med lite klen botten och bra skjut på höga varv medan 3,2 påminner om en 328 med bra ork hela vägen. Roligast är nog 3,0 karaktären men troligtvis är 3,2ans bättre eftersom mindre växlingar krävs.. Vilken av bilarna om är bäst är svårt att svara på är svårt men 3,2an har skönare nackstöd, den digitala kliman, ser lite allmänt modernare ut inuti osv. Men samtidigt kostar en fin 3,2 också en slant extra. prestandamässigt skiljer det inte spec mkt mellan två friska exemplar. Har kört en ickefrisk 3,0 och jag fick känslan av att det fattades 50 hästar.. Välj hellre den finaste bil du kan hitta än att bara gå efter motorvalet är mitt tips! Oavsett får du en garanterat skojig bil som trots att den tillverkades under familjen Hedenhös levnadstid fortfarande lämnar mkt bakom sig! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.