|
|
|
|---|---|
|
Är det någon på siten som har beställt? Länk NICE. BMW M6 Cabriolet är en drömbil. Att stoppa i garaget, att titta på - men framför allt att köra. Glider fram längs strandboulevarden i Nice. Konkurrensen är stenhård här på Rivieran, men många suktande blickar riktas mot just mitt ekipage. Den oskyldigt vita kulören konstraterar mot de typiskt kraftfulla sportiga M-attributen. När jag lagt bebyggelsen bakom mig och ger gasen i botten på de kurviga bergsvägarna så förstår jag plötsligt varför någon vill betala ytterligare nästan en halv miljon kronor för M6 Cabriolet utöver den ordinarie versionen. M:et (BMW Motorsport) på bakluckan är definitivt mer än bara fernissa. Det burblar, morrar, fräser, mullrar från motorn och de fyrdubbla avgasutblåsen. 0-100 km/tim går på 4,8 sekunder och med suffletten nerfälld är fartupplevelsen total. Högvarvig V10-motor på fem liter och 507 hästkrafter med varvtalsstopp vid 8 250 r/min, sjuväxlad SMG-låda med 11 körprogram inklusive launch control, reglerbar stötdämpning och kaross delvis i lättviktsmaterial gör att man kan styra runt vilken racerbana som helst utan att bli särskilt svettig, bara duktigt vindpinad. Om ens det förresten, vindavvisaren gör det märkvärdigt dragfritt och tyst även i farter över 200 km/tim. Roligare blir det inte Det blir ändå aldrig lika effektivt - och roligt - som i M6 Coupé. Cabrioletmodellen är 220 kg tyngre än coupéversionen och väger över två ton. Merparten av fetman ligger i karossförstyvningar som kompenserar avsaknaden av taket. Effekten är en öppen bil som inte lider ett smack av rangel ens när vägarna är ordentligt skumpiga, men också en bil som är lite överviktig i rörelserna. Cabrioletdiggare med sportbilsintresse finner ändå den ultimata kombinationen i M6 Cabriolet, man slipper ju ha en av varje i garaget. Några motstycken i superbilens prestanda kombinerat med det 2+2-sitsiga utförandet finns inte och med hänsyn till det är kanske inte heller priset på 1 108 000 kronor något att förfasa sig över. Sju svenskar har redan beställt. Källa:Expressen 2006-10-02 | |
Lars Jakobsson |
Har den snubben verkliigen varit på Rivieran? För där nere skiter dom flesta i vad du har för bil, dom enda som skulle kolla är möjligtvis nån turist.. Men riktigt skön bil, dock skulle jag valt coupen... Min älskling: Länk |
| så snygg den är i vit... helt klart en av drömbilarna .. fatta känslan av en accelaration som knäcker med mesta och då bör det tillägass att du åker utan tak.. | |
| både m6:an och m5:an gör sig sjukt bra i vitt! | |
|
När det kryllar av Ferrari, Maserati, Lamborghini, Rolls Royce mfl mfl längs rivieran o ffa Monaco vem tittar då på en stackars billig (prismässigt!) BMW M6 cab förutom de verkliga kännarna. |
|
|
Ska det bli någon M5 touring i E61 då? //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.