AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.439

M-test = se upp

Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Se upp för M-test säger jag bara. Jag har testat samtliga bilar som jag köpt. De är inga höjdare vad jag har erfarit. Har man inte tummen mitt i handen så klarar man det lika bra själv. Vad har ni för erfarenheter?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag köpte för några år sedan en scirroco gti som var m testad, bilen hade bara ett fåtal punkter, typ mindre skada i lacken typ stenskott, annars så var bilen i mycket bra skick enligt deras protokoll...verkligheten var helt annorlunda...2 år efter deras m-test så var hela bottnen uppkexad på den kärran, så man jag fick byta det mesta under hon.
Anders Wängström
Hade en 328 cab 95 som jag skulle sälja. killen som köpte den ville m testa den. Javisst sa jag det är ok. När jag hämtade bilen så sa de att elsuffletten inte funkade och skulle pricka i "ej i funktion"??????????????????????????????????
Vadå sa jag ??
Då visade det sig att de inte visste hur man gjorde?
De hade bara tryckt på knappen utan att lossa cab handtaget. Detta var i göteborg
För det arbetet skulle de ha 1600 spänn för, Dyrt tycker jag, men de är säkert duktiga på mycket annat.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Mmm, så var det när jag M-testade Compacten. Killen som köpte den ville prompt ha ett besiktningsprotokoll från ett M-test.
Gubbarna anmärkte på att reglagen var dåliga. Anledning; fjärrkontrollen till stereon hade dåliga batterier...
Nu vill jag inte kasta snus på MM's testcenter. Faktum är att jag gärna M-testar min egen bil en gång per år, men de borde lämna utrymme för konversation med bilens ägare innan de trycker ut sina protokoll
jag tycker det verkar meningslöst med Mtest, jag menar vad kan dom hitta, givetvis hittar dom enkla saker, men det gör ju en besiktningsman med, och man själv mad om man kan lite och kollar noga.

dom hittar ju lixom inte dom stora och dýra felen, typ saker inne i motor och växellåda, och vissa saker kan man bara börja märka själv när man haft bilen i ett halvår kanske.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

När jag sålde min 528 -97 så ville killen som köpte den att vi skulle göra en M-test. Vi gjorde det och fick anmärkning på att farthållaren inte funkade. Felet var mellan pedalerna och ryggstödet. Testgubben visste inte att man först måste trycka in knappen som sitter på panelen vid rattens högra sida. Fast det medgav han dock inte. Vi fick trots allt ett nytt korrigerat protokoll. :-)

Jan
BMWCS # 3966
Gr
61
Gronken
X5 35d -09
535d Touring M-sport -06
Kan man inte lämna in bilen till Bmw för en test, dom borde ju kunna det mesta om bristerna på sitt eget märke? Litar mer på Bmw än på M-testerna.

// Gronken
Jag håller med Gronken, testa på bmw istället, borde ju vara bättre. Vad säger ni annars om Bilprovningens test? En sak jag har emot m-test är att det, enligt mina erfarenheter, är "omöjligt" att få en tid.
Där är Bilprovningen bättre.

"Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag"
Håller oxå med Gronken,be BWW göra ngn typ av inbytestest fast kanske ännu noggrannare.
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Precis... man ska köra testen på BMW verkstad.. bätte å billigare=)
är det verkligen billigare.

dom grorde en felsökning på min bil, alltså pluggade in datorn till bilen, bara det kostade 1700:-

beror väl på hur noga dom kollar bilen.

och som sagt dom flesta felen märks inte förrens man ägt bilen och kört ett antal hundra mil

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.