AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
862

Byte från Business kassett till Business CD, 330Ci-01

Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Ska till helgen hämta hem den nyinköpta bilen, en BMW 330Ci från 2001. Det sitter en Business radio-kassett kombination monterad i bilen nu i kombination med CD-växlare.

"Mode-knappen" som skiftar källa (radio, kassett, CD-växlare) har gått sönder och jag har planer på att byta ut huvudenheten. Helst så skulle jag vilja byta till en dito Business enhet fast med frontmatad CD istället för kassett, dock så ska den kunna styra den befintliga CD-växlaren. Bör det vara något problem eller är det något särskilt jag bör tänka på? Tänkte köpa en begagnad.

Mycket tacksam för svar!
Det är inga problem att byta. Se bara till att du är försiktig när du tar bort panelerna - jag har lyckats böja en "fästpigg" lite mycket en gång när jag gjort denna operation.

Lycka till!
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Hörde att det ska finnas med både runda anlutningar och platta stift bak på enheten. Någon som vet vad jag har? Enligt utrustningslistan så har stereon utrustningskod 661, bilen är alltså en 330Ci -01, tillverkad 2001/6.

Någon som, så att jag köper rätt?
Visa användare
40
kurbits
328 Touring 00:a
Du byter ledigt på 10 minuter, det är inga konstigheter alls. Har gjort det själv på flera stycken, men aldrig råkat ut för nått annat kontaktsystem, men ja kanske har haft tur ;)

//Varför köra något annat märke när det finns BMW??

se
3
segerfeldt
328 Ci -00
Även jag ska byta Business CD. I mitt fall p.g.a. trasiga pixlar i displayen på den gamla.

Har aldrig meckat BMW... Hur kommer man åt enheten? Vad tar man bort först?
Segerfeldt - Ta bort panelerna så ser du ett par skruvar. Skruva ur dessa, dra ut enheten, ta ur kablarna, koppla kablarna till den nya enheten, skjut in enheten, skruva dit skruvarna och sätt tillbaka panelerna - klart! :)
se
3
segerfeldt
328 Ci -00
Tack! Måste man ha stöldskyddskoder om man köper en begagnad Business CD? Eller ska det funka utan?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.