AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.293

Problem med regnsensorn på 740-97

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej på er! har en skum regnsensor som beter sej så här: man flippar upp spaken ett steg och intervall/regnsensor ska ju hoppa in men inte min inte för min går med 5sekunders intervall oavsett om det regnar el inte plus att om jag vrider på känslighets rullen på spaken så händer inte ett skvatt??????

gick ut o kollade på rutan och såg att typ det kommit in luftbubblor vid det lila på sensorn,ok då funkar den inte så bra men d kan väl INTE påverka intervall/känslighets rullen????nån som vet ? och om d nu e den hur byter man det som är lila färgat? tacksam för svar

den andra frågan rör ljus modulen! om man får en ljus modul utbytt idag på tex bmw ser den nya annorlunda ut????typ att den är lättare och plastigare och saknar kylflänsar???
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ljusmodul 1997-98 och ljusmodul från 2001 till ledbakljusen
Länk
Vilket du får vid byte kan jag inte svara på.

Regnsensorn bygger ju på "reflektering" från vattendropparna som hamnar på rutan så det är väl inte omöjligt att dina bubblor stökar till det.
Ibland måste man koda om regnsensorn om den får spel med DIS hos BMW.

///MVH Hasso
Länk
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Att nollställa bilens felminne brukar göra susen när regnnsensorn beter sig som du beskriver.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hasso:
jag har den högra isatt nu för att dom har bytt av någon anledning, och jag har den gamla kvar och d är en sån som du har på bilden till vänster..o d jag undrade var bara om nån vet om man har en sån som är till vänster och den pajjar o man lämnar in bilen och man får en sån till höger för att dom håller bättre el nåt????mvh 7an
Pe
2
Peter den store
523IA Touring -97
Eldorado Biarritz -77
Grand Cherokee -93
Hej 7an!

När det gäller regnsensorn har jag exakt samma problem på min 523:a som du har. Jag har däremot inga bubblor som du beskriver. Jag har provat att nollställa felminnet, men utan resultat. Jag har funderat om det är samma relä som styr regnsensorn och den ställbara tiden till intervalltorkaren. Är det någon som varit ut för samma bekymmer?

// Peter
alain
hejsann.

jag har samma problem med min750 96a . jag undrar. om det finns en relä till den och var isf sitter den?. inga luftbubblor på den.
på den andra bmw jag hade 92a, när jag stannar det vid röt ljus exempel vis den gick från hel till interval och när jag började köra igen den gick över till hel utan röra någonting

MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.