AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.004

Skojare och depositioner i UK

ma
2
maxraffe
320 i touring -04
Hej.

Har någon blivit blåst i UK genom att man ska först deponera en avgift på 10% till westunion bank innan man får komma och kolla på bilen. Har något skum känsla, vid två tillfällen vill “säljaren” att jag deponerar pengar till mig själv fast i England och sen faxar eller skannar in kvittot.

Har fått chassiet nr från säljaren på bilen men börjar undra om de på något sätt vill blåsa mig på deponeringen och sen aldrig dyka upp med någon bil.

Tacksam för alla tips och historier om “billigare vid snabb affär”

Hls/Carl 
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns mängder med exempel på detta och det är en BLÅSNING! Det finns ingen bil överhuvudtaget utan de knycker din deposition direkt. Sök lite på forumet så ska du se att det finns hur många exempel som helst. Ofta handlar historierna om att säljaren skickar bilen med någon form av fraktbolag efter att du har betalat deposition eller avgift för försäkring eller liknande. Jag misstänker att bilen du tittat på har ett pris som är lägre än vad som är ansett som marknadspris?
Vore bra med en länk så kan man bekräfta blåsningen direkt

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ma
2
maxraffe
320 i touring -04
Tackar så mycket, misstänkte detta men man vill ju göra klippet...
Ska fundera ut en bra historia till avslut med " säljare".. något med att min
farbror på Scotland Yard kan komma och kolla på bilen.. he he

Carl :-)
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Lägg ner direkt! Jag har själv blivit utsatt för samma bedrägeriförsök och gått med ända tills säljaren ville ha förskottsdeposition. Inget av mina förslag om bankgarantier m m var intressanta för säljaren, bara förskottsbetalning av viss del av ett fantastiskt lågt pris. Lägg ner! Du behöver inte ens försöka vara artig och göra en snygg sortie. Det här är ren och skär bluff.

"Never drive faster than your Angel can fly!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.