AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.082

Repa i framrutan

st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Middag

Skulle köra till arbetet i morse och det regnade som #%&.

Satte på vindrutetorkarna och hörde ett repande ljud.

Jo mycket riktigt, en ytterst liten sten (typ grusad trottoarsten) hade lagt sig längst ut på torkararmen på förarsidan mellan gummit och vindrutan.

Kan jag polera bort repan på något sätt, med något finurligt medel?.

Tilläggas kan att vindrutan endast är 6mån gammal.

Tacksam för tips

//Stefan
De
163
Devva
520i -89 E34
Vet inte hur lyckat det är att polera bilglas, visserligen finns ju metoder att lägga igen stenskott osv men repor, jag vet inte det..? Dock skall man kunna vaxa även framrutan på bilen, kanske kan vara ett sätt att "lägga igen" repan?

//Devva
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag vet inte om det är någon riktig hit att vaxa vindrutan, risken för sudd med synfelssymptom är nog överhängande. Någon som provat?

Ring någon bilglasfirma och hör.

//
Länk
E30 Beemah
prova att vaxa bara på det repade stället annars ring till glasmästarn,, du har la GARANTI,, den e ju bara 6 mån gammal,,, på glas brukar det vara 3 års GARANTI

E30 Beemah
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Man kan väl inte garantera att en kund inte ska repa vindrutan med en sten?!? Då har man problem som vinstdrivande företagare...

F-bolagen brukar ta typ 200:- i självrisk för reparationer av glas. Så kolla om det går att reparera nu innan det kommer in en massa smuts i repan.

//
Länk
st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Morgon
Tack för alla svar
Fick bytt rutan pga stenskott hos Theanders i Lund när jag köpte bilen för ca 6mån sedan.

Har för mig att jag har läst i forumet att det var någon som polerade sina lampglas på E34 med någon form av medel. Får se om jag kan hitta detta inlägget igen. Om inte det funkar så byter jag rutan
Tack än en gång
Detta forumet är "SUVERÄNT"

//stefan
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Du kan polera bort små repor. Men det är mycket slit.

Kör mad grov rubbing och KRAFTIG roterande polermaskin, inte Jula eller Biltemavarianten.

Gå sen över till finare rubbing på slutet.

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
jag har repor efter en dålig torkare och har testat ett flertal medel men kommit fram till att det är omöjligt att få bort!
endast ytterst små, knappt synbara repor går att få bort.
detta var svaret jag fick av de glasmästare jag talat med oxå.
Paap Reeder
... kan inte "stenskottslagarfirmorna" fixa även detta?

MVH /// Paap R

E30 Beemah
limmar dom om rutor (sprickor)?

E30 Beemah
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.