AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.329

Skulle du köpa en bil utan servicebok?

325 -92, import -03.
Serviceboken saknas, hur ska man ställa sig till det?
Ta en annan bil eller ska man kompensera detta med prisavdrag kanske?
Den har ju 24000 på mätaren så nåt skruvande verkar den ju inte ha blivit utsatt för och skicket e ju som det är på en snart 17 år hammal bil.
Skulle du köpa en bil utan servicebok?
På en så gammal bil är serviceboken inte det jag prioriterar högst, men visst är det en fördel om det finns någon form av dokumentation.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
bilar i den åldern är inte alltid servade på märkesverkstad, utan kanske av ägaren själv. Finns det någon annan dokumentation, tex kvitton på olja/filter, reparationer, delar, besiktning?
Och du läser väl igenom Begagnatguiden Länk ?

Slutligen; Ja, jag kan köpa utan servicebok om allt känns bra i övrigt.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
hmmm, man kan inte alltid vara först....

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Slitage och rost väger tyngre än stämplat papper. Men utgå ifrån att serviceboken kan ha fått hjälp att försvinna... Och vad det innebär får du räkna ut själv. Prutläge JA!
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Håller med!
På en så pass gammal bil är skicket avgörande.
Men om du inte tänker behålla bilen någon längre tid, utan kanske kommer sälja igen inom de närmsta åren, så får du räkna med att en del är skeptiska & vill pruta pga. avsaknad servicebok & det ska naturligvis du också göra.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
en 92 utan serice bok..javisst varför inte ??
Det kan stå 10000 mil eller 48000 mil i boken men likförbannat är det skicket på bilen som avgör priset
Service bok på en så pass gammal bil är mer en kul grej än att det spelar betydelse på priset (på en svenson kärra) och jag ser inte att avsaknad av servicbok är något som man speciellt kan pruta på, iaf inte på en 15-16år gammal bil och absolut inte som mig som säljare

På min e36 har jag service bok som är stämplad sedan bilen var ny men den säger inte ett smack om bilens skick bara att den har blivit stämplad lite då och då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.