|
|
|
|---|---|
|
I fredags när jag och min flickvän var på väg till min far rusade en strö ren ut i vägen och kraschen var oundviklig! Pärlan ser nu ut som att ha gått 10 ronder mot Tyson :'( Skärmen, huven blinkers och lyktor intryckta, kofångaren även den intryckt men inga airbags som löste ut.. Min fråga borde dessa inte gjort det och är det då inte stor risk att dessa inte finns eller ej fungera på min bil? Förövrigt tycker min flickvän att jag tillbringar för mycket tid på autopower, det måste väl innebära att det är ett väldigt bra forum:) n.e.j. | |
|
Airbagen löser bara ut om det behövs. Dvs att retardationen vid kollisionen är tillräckligt kraftig. Vid krockar med älg, ren rådjur mm är det ovanligt att den löser ut. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
aha ok.. Men vart sitter givaren för airbagen? Tänkte demontera fronten imorgon och vore kanske bra om jag inte kommer åt den, eller åtminstone vet vart jag inte ska pilla i onödan:) n.e.j. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Här löste bara sidoairbagen ut vilket är nog helt rätt. rullat och snurrad in sig i mittvajern 55 stolpar borta. Lite blåmärken och skärsår och mörbultade. Så det krävs tydligen en rätt kraftig frontsmäll Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Djävlar vad den bilen såg ut!! Då ser inte min så illa ut i jämförelse.. n.e.j. |
|
|
Det finns väl nåt tändstift som har klarat sig på den bilen. Resten verkar inte vara mycket att ha. Stabilt byggd bil om det inte blev värre skador på personerna som färdades i den. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jodå AC var hel !!! dvs inget läckage. en Audi A6 quatro.(min lackpolares som hade lånat ut den) Fanns inte ett hörn som inte hade vajermärken, plötslig blixthalka var orsaken och för hög hasighet förstås. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.