|
|
|
|---|---|
|
Har sökt i forumet men inte hittat samma fel så jag får göra ett nytt. Har fått problem med min 318is -96:a. När jag stänkt av bilen och ljuset lyser halvljuset ändå (parkeringsljuset lyser dock inte). Då har jag fått ta en extra sväng med bilen och stängt av allt och då slocknar det. Vad kan det vara för fel? | |
| För mig låter det som nåt relä som hänger sig ibland. | |
|
.. för det är inte så att någon har byggt in "follow-me-home"-funktion i ljuset (det finns väl inte i original på E36?)? På många bilar funkar det såhär: * Stäng av ljuset först, sedan motorn - allt funkar normalt * Stäng av motorn först, sedan ljuset - ljuset fortsätter lysa en stund (ofta 30-40 sekunder) för att du ska hitta hem till ytterdörren och hitta nyckelhålet. Funktionen finns på många bilar utan att man som ovetande svensk märker det, för instruktionsboken läser man ju aldrig :) |
|
Diva |
Skulle oxå gissa på follow me home funktion. Som du säger så finns det på nyare bilar. Kommer man åt spaket för helljus när man stänt av motorn så brukar det lysa, förutsatt att du tagit ut nyckeln ur tändningen. Där brukar det lysa i 30-60 sekunder. Testa o vänta vid bilen i 60 sekunder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.