|
|
|
|---|---|
|
Har försökt tidigare i detta forum och fått en del svar men har trots detta inte lyckats hitta motståndet. Bilen ifråga är en 320i Touring-98 och jag har demonterat plastkåpan på förarsidan samt handskfack. Jag har nu full insyn till en j-a massa kablar på båda sidor om mittkonsolen men kan ändå inte se något som liknar ett fläktmotstånd. Någon som kan förklara var det sitter och hur det ser ut???? Tobbe | |
|
Om jag inte minns fel så sitter motståndet i direkt anslutning till fläktmotorn. Dvs om du öppnar huven och tittar bakom motorn så sitter det ett litet galler framför vindrutan. Fläktmotorn sitter där nere bakom gallret precis under rutan. Du får lossa på kåpan och kika in där inne. Runt själva motorn sitter också en kåpa. Den måste också lossas för att kunna se anslutningen. Om jag inte minns fel sitter motståndet på kontakten till fläktmotorn. //Anders |
|
|
Det du letar efter ser ut som en igelkott och sitter (på min bil) högt upp vid gaspedalens övre kant. Det går in 5 kablar i den (en kontakt) den är svart med aluminiumkant och två skruvar. Igelkott-effekten ser du inte förrän du har tagit ut den, dessa kylflänsar sitter i luftströmmen från fläkten. Jag tog bort luftmunstycket till fötterna för att komma åt den. Den kan mycket riktigt ses från fläktsidan men då kommer du inte åt att ta bort den. Fråga: är det någon som vet hur denna mojäng fungerar, jag har mätt och trixat med denna i ett par veckor nu och vill inte lämna in för felsökning. När jag jordar min fläkt går den på max, och jag har styrsignal från kontrollenheten 0-8 VDC. Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.