|
|
|
|---|---|
|
jag undrar vilka belägg indikeringen på instrumentpanelen varnar för. bak eller fram som är slitna? | |
|
Det sitter slitagevarnare både på klossarna fram och bak. När en slitagevarnare löser ut så lyser lampan i instrumenteringen, vilket betyder att det kan vara vilken som eller både och. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
slitagevarnaren sitter på vänster fram och höger bak. Men löser denna ut lika tidigt som på min E36, så kan du köra minst 100mil till, då det är ca 5-6mm kvar på beläggen. Och kom ihåg om du ska göra jobbet själv, så köp en ny "slitagevarnare", så du slipper sitta o titta på varningslampan efter bytet också! ,,kostar ca 139kr (iaf till min bil). |
|
|
Samma lampa löste ut på min förra veckan. Det var de främre som behövde bytas. Tydligen sällan man behöver byta de bakre.. Kostade 2000:- inkl allt på BMW Solna. Rätt bra då bara bromsbeläggen tydligen gick på 1400:- |
|
| ok tack alla som svarat. men ska jag ta samma märke på beläggen som sitter på eller billigast möjliga | |
|
Jag köpte ett orginalbelägg på Erlandssons (typ mekonomen) för 415kr, minus lite rabatter och så köpte ny kontakt till slitagevarnaren för 130kr, sedan tar det ungefär 60min att byta, om det strular lite. Totalt 500kr att göra det själv alltså. Iaf på en E36. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.