AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
664

Hur göra om ett originalavgas till ett sportavgas?

Fo
49
Forza
328i Touring -97
Har kommit över ett originalavgas i fint skick till min 328:a E36 och började fundera...

Kan man på ett billigt sätt bygga om det till ett sportavgas? Är ute efter ljudet men kan det ge lite mer effekt skadar ju aldrig det...

Ett sportavgas ger väl bättre genomflöde för avgaserna och därmed ge mer effekt? Består det av färre kamrar än ett vanligt avgas eller hur fungerar det?

Tacksam för hjälp!

xcOOb
helt enkelt ett större och öppnare system ger oftats mer effekt(om de är rätt byggt) men alltid mer ljud.. men bygga om ett orginal känns väl inte som nåt kanon val, det man kan göra då är väl att ta bort katten och byta ljuddämpare eller ta bort dom.. köp simons rör på micro och bygg ett större och om du ska bygga själv..
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
På en turbomatad bil så ska det vara så öppet/fritt flöde som möjligt, men på en sugmotor så ska det väl vara ett visst motstånd för att motorn ska gå optimalt? Så bygga själv och vinna effekt kan vara svårt, om man inte är väldigt insatt.
Jag TROR iaf att det är så, men antar att det snart kommer någon som kan bekräfta eller såga mina åsikter.
Fo
49
Forza
328i Touring -97
Tack för era svar!

Har kommit till insikt nu och lägger ner mina funderingar och återgår till den ursprungliga tanken. Att ha avgaset som reservdel om den andra ger upp...

Ibland vill man bara för mycket! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.