|
|
|
|---|---|
| har börjat kolla lite på bmw 330 cd ... såg att dem hade 204hk orginal.. är det någon som vet om dem är lättrimmade och kanske någon här som provat??? hur många hk tror ni att man kan få ut för en liten päng?? | |
|
Kör en, älska den och efter 1000mil saknar du något, åk till turbocenter.se Betänk bara att du minskar livslängden på alla delar i en överladdad motor om du överladdar dom. Turbocenter skriver inte ngt om effekt. De levererar istället:) Mvh ASken |
|
|
Jag skulle gissa att 15% genom chip/trimmbox vore rimligt att få ut utan större kostnad.. Själv kör jag med trimbox från Mehrleistung på min och är nöjd. KCR har grejer liksom en del andra.. KCR anger ökningen Från 204hk/410NM Till 230 hk/465NM Kostnad: 6900:- inkl moms& frakt Mehrleistung anger effektökning Från 204hk/410NM Till 245 hk/500nm Kostnad 239 Euro inkl moms exkl frakt //Anders //amullo --- |
|
|
tjena kul o höra att det finns fler som är sugen på denna typ av bil. Jag har skrivit ett inlägg betr andrahandsvärde etc på en coupe diesel. vore kul o höra hur du resonerar betr just en 330 cd. Med steg 2 chip (boxoptimering) fr tm- chiptuning.se leverar den 245 hk och 520 Nm. Jag har kört min 02-a i ett halvår nu utan som helst problem förutom att hardyskivan vibrerar lite vid låga varv o gaspådrag på hög växel o ska byta den i veckan. Det förekommer dock på otrimmade oxå. ett slitagefel fr BMW. kostar 800 plus moms sen jobb max en timme. optimeringen kostar ca 3500:-. då går även förbrukn ner. kraften är fenomenal och 300 hk bilar kan se sig frånåkta alrla minst i uppförsbackar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.