|
|
|
|---|---|
|
En till vs.-diskussion, jippi! Vad tror ni om 645Ci versus 335-kupén. Med lite utrustning kostar ju en ny 335:a ungefär som en beggad 645 -04:a. Bensinförbrukning, nybilsgaranti, och försäkringskostnader talar ju för 335:an, men efter ett par veckor på Huntington Beach (där 650:a är ungefär lika vanlig som Opel Astra hemma) har jag blivit mer och mer sugen på en 645:a. Tror inte det kommer att hända dock, men man vet ju aldrig :) | |
Hawar |
Jag hade satsat på 645:an utan tvekan. Visst 335:an kanske är snabbare, men det är inte allt. 645:an är bra mycket mer lyxig och komplett som coupé |
|
645!!! Viken bil alltså, såg en idag och den är så snygg.. Det är det ultimata. Försäkring och dra runt V8:an är nog inte helt gratis, skatten är nog inte så billig heller. Har du råd ta en 645. |
|
|
Kostar lite mer att köra 645:an helt klart. Men så är det en grymt mycket coolare bil också. Min Cabrio Länk |
|
|
Givetvis en 6-serie coupe. 3-a är inte det där utan nya volkssport:) Du kan hitta dom för en bra bit under 500k, svsåld och med bra utr efter prut. Köp i nov-feb då är bilhandeln låg låg låg:) |
|
|
Jag måste också rösta får 6-serien - 335i är visserligen snygg, ny och glassig, men 645Ci är i en helt annan klass... Wilhelm Svenselius |
|
| 335 hade jag valt, snyggare och spänstigare, nya 6-serien är så stor, inte alls sportig tycker jag. Ser mest klumpig ut. | |
Buspelle |
6-serien är utan tvekan en häftigare bil än E92, men den är en oformlig koloss att hantera i stan. Man tror inte bilen är så stor som den är förrän man sitter i den och ska fickparkera. Jag har sällan varit med om en bil som är så svår att veta var den är någonstans. |
|
Å andra sidan har du pdc både fram o bak (med display) på 6-serien, så att så jäkla svårt är det inte... Vet inte om jag riktigt håller med dig där. Min Cabrio Länk |
|
| Beror mycket på hur du tänkt utnyttja bilen. Tycker du att det är roligt att åka på bana ibland så är 335an ett förstahandsval.Vill du impa på omgivningen så blir det givetvis 645an.Angenäma bekymmer, inte pest och kolera precis. Vad du än väljer så blir du knappast besviken.Lycka till/ Fattiglappen. | |
| 645 därför att det är en supercool bil. 335 är bara cool. | |
|
Angenäma problem får jag säga... Om inte ekonomin är avgörande, röstar jag tveklöst för 6-seriekupen. Kanske rentav en 630i, om du hittar någon.... inte nämvärt långsammare än en 645, lättare och därmed sannolikt trevligare på vägen, och klart vettigare förbrukning - plus att du får höra sången från den raka sexan, som i mina öron låter klart trevligare än V8-brölet. /// Gunnar E. |
|
|
Jag hade satsat på en 645. Sexan är dessvärre en för liten motor för 6-serien, och 630 är en modell som likt exempelvis 530 E34 och 730 E32 kommer att bli ihågkommen och prissatt som en tämligen meningslös historia. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
V8 före rak sexa, alltid! Det har BMW fattat med nya M3:an. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Tycke och smak är olika - jag föredrar sången från en rak sexa! Och 258 hk är väl inte direkt _lite_ effekt...??? 630i gör 0-100 på 6,5 s, och har (spärrad) toppfart på 250. 645i är något snabbare, något tyngre, mycket törstigare och förbaskat mycket dyrare, särskilt som begagnad. Som jämförelse kan vi ju ta E38, där man kan köpa en ytterst bekväm, snygg, krångelfri och relativt sett ekonomisk 728i för kaffepengar, jämfört med vad en 740i kostar. Ingen racer, men härlig som transportmedel. Min poäng är, att man troligen kan få en 'nästan ny' 630i för mindre pengar än vad en ny 335i kostar, och få ungefär samma driftkostnad. Roligare bil, något sämre prestanda. För övrigt blir även en 645i frånåkt av 335i. /// Gunnar E. |
|
|
Eftersom jag premierar mindre bilar med alla de klassiska kurvtagarklichéerna och verkligen TOKdiggar utseendet på e92 så skulle valet bli lätt för mig, 335ci alla dagar. Dock är 6-serien en maffig bil och helt underbar att färdas långt i. Hade jag varit på jakt efter en 6-serie hade jag resonerat ungefär som "gunnare", 6-orna blir billigare på samtliga punkter med en 6'a i motorrummet jämfört med en 8'a. Sedan är prestandaskillnaden i den typ av bil som 6-serien är försumbar för mig. Mvh, /Wille |
|
|
Klart att en stor lyxcupe som väl ändå 6an är så är en V8a ett krav.Tänk en liten 6a i min bil?????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.