|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| JA! S54 är den snålaste och hållbaraste spisen någonsinn. ;)) | |
|
Problemen med skeva toppar på gamla M30 uppstod ju endast då man varmkörde maskinen/och/eller hade taskig t kylmedie, pga. kylkanalvidderna i toppen. Vid normaldrift utan konstigheter höll den ju lika bra som "nya" M30:n. Som bensinmotor får man väl säga att den är rena B20:n...Följer man bara boken vad gäller ventiljusteringar o service, samt kollar o rengör oljeröret med jämna mellanrum, är jag övertygad om att den kan gå hur långt som helst...kanske.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
"JA! S54 är den snålaste och hållbaraste spisen någonsinn. ;)) " Njä, det påstod jag inte :-) Beror på vad man väger in i epitetet "världens bästa motor". |
|
|
Bästa motorn sitter i min bil :) Mvh, Jan. |
|
Helga |
Min 535 -90 som gick 43.000 utan ett enda fel. Och rullar fortfarande. Sålde den -03. Men vet inte vad motorn har för beteckning. //Helga |
|
Helga: M30 B35! /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
"Helga">>>Se där,ytterligare positiva erfarenheter av den "bästa motorn",med lite reservationer igen för att den naturligtvis inte är den snålaste av BMW motorerna ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.