|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt motor i en M535 nu i sommar, men jag får inte till den att gå nå bra. Den har bra tomgång, går fint efter 3000prm. Men mellan 1000-3000prm är den jätte slö. Knappt den orkar uppför en backe. Köpte även en till E28 men m5 motor som fungerade. (Dock skabbig kaross)Jag har skiftad lmm, bränslepump, spridare, boxar. även köpt ny lambda.Men ingen skillnad. Någon som känner igen symptomen lr har något förslag på vad de kan vara för fel? Tacksam för svar. Mvh. Per | |
|
have you checked the vaccum actuator - this should do a self test on start up. Länk in particular check out the links on this thread. If you still have problems check ou advice on the www.e34m5.se forum. |
|
| är det din silver färgad med dåligt lack, m535i på blocket med m5 maskin i? som säljs för 26000kr.. | |
|
Jepp, de är min |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tror att Schrickm5 kan vara inne på rätt spår! |
|
jo, de här var en gammal tråd. De var krysskilen till triggerhjulet som hade gått av, så tändingen stod lite fel. Nu går den som den ska iaf. Synd bara att sommaren är slut. |
|
| Well glad its fixed Perro_b, its a pity as you said Winter is here. Bloody Swedish winters!! buurrrrrr. | |
|
Perro_b: skulle man kunna få kontakt med dig någonstans? Skulle vilja ta en bra snack om dina 535:or med m5 motor ;) Kan inte du maila mig med din mail eller maila ditt telefonnummer? Tack på förhand! Speed limits are for pussies |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.