|
|
|
|---|---|
|
Någon som har lite koll på just denna bil? Jag funderar på att köpa en som stått avställd sedan -81 men jag vet inte alls vad de är värda eller vad för maskin som sitter i. Men jag slår vad om att någon här vet :) MVH Andreas | |
|
Kan du inte lägga upp en länk till annonsen så man får se bilen?? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Hej, det beror lite på om objektet är komplett och om mycket rost. Prisbilden kan skilja sig en del. Men max 10000 kr för en komplett bil som inte är allt för rostig. Touringen är inte lika vanlig som sedan modellen. BMW har fortfarande ganska mycket reservdelar och ekonomiplåt kvar. Dock svårare med inredningsdetaljer. Vanliga ställen att kolla efter rost är: Front, skärmkanter fram, fjäderfästen fram, A-stolpen, dörrar, trösklar, bakre skärmkanter och bakre fjäderbenstorn. Kolla även den vikta kanten på motorhuv. Kolla även skicket på tvärbalken bak. Det sitter en 2-liters maskin original på 100 hk. Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Trevligt! Det finns ingen annons på bilen. Jag hittade den i mina hemtrakter bakom en byggnad. Den har stått avställd sedan -81 :p Hittade lite ytrost på skärmkanterna men har inte kollat något under. Vet inte ens om ägaren vill sälja, men jag skulle gärna vilja veta en del om bilen innan jag ens frågar. tack för svaren! |
|
|
Touringen brukar även rosta i bakluckans nederkant, och just bakluckan kan vara knepig att få tag på som reservdel. /// Gunnar E. |
|
|
Här har du en som gillar touringen skarpt;) Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Coola bilar! Länk Håkan |
|
|
Det känns som om du skall titta efter rost, rost och rost om bilen stått ute sen -81. Kommer nog att kosta mycket tid och pengar att få den på rull igen. Du skall inte betala mycket för ett skogsvrak, max ett par tusenlappar. Jag skulle nog råda dig att titta på ett mera körbart ex om du är sugen på en 02:a, även om det är dyrare. Man får aldrig tillbaka renoveringspengarna. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ja det kanske man ska göra...såg bara riktigt frestande ut där den stod. Kom och hjälp mig skrek den :) Men det blir antagligen för mycket motorplock för min smak. Tack ändå för svaren! MVH Andreas |
|
|
Är den nått att ha? Har du tagit några bilder? Kan du förmedla kontakten till mig? Är sugen på en touring om den inte är allt för rostig. Maila info till bmw02gbg@yahoo.se är du hygglig. MVH Anders C |
|
|
Hej! Helt klart värt att köpa om priset är rätt (2-5000kr) beroende på skick... det är enkelt: om karossen/inredningen är någorlunda OK så köp. (speciellt skärmkanter bak, de är inte samma som på en sedan och finns inte att ¨å tag i) Mekaniska delar är både billiga och finns att få tag på överallt så motor/vxl-låda etc inte så viktigt. MVH: Sakke |
|
|
Skärmkant bak finns den är bara lite xtra stor o dyr:) Länk Kan även nämna att det mesta finns att få tag på, vissa delar har tom börjat nytillverkats.Håller själv på med en renovering och det blir en hel del mail till "bmw" många gånger positivt överaskad av priset,billigare än pirat. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Hej! O fan.... Trodde den var avslutad hos BMW.... RealOEM är lite oklart för mig, det ska vara originaldelar, men det är inte BMW själv som står bak??? Finns samma del via BMW? hua vad det var dyrt dock... MVH: Sakke |
|
|
Det är orginaldelar,om man tittar på en mer normal plåtbit tex huven nr17 på bild Länk Och slår det gånger 6.5 så hamnar vi på ca 4900:- med lite klubbrab och inte att förglömma ingen frakt så ser det inte så tokigt ut. Jag har tex fått hem cromeringarna till bakljusen för ca 900:- vilket är kanon med tanke på att touringen har special ljus.Dessa hade utgått men har tagits upp igen. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.