|
|
|
|---|---|
| kan man boxera en automat eller skall man helst låta bli?? | |
jimmy/bmw |
Man ska inte bogsera en automat bil! |
|
Lådan kan förstöras om man bogserar en automat längre sträckor. Det är därför som man ibland ser bogseringsbilar som drar bilar "baklänges". Måste du bogsera och inget annat står till buds kan du välja ett krångligt sätt, koppla loss kardanaxeln. Mats BMW CS #5847 |
|
|
hmmm ja då är det nog bara att ringa till bärgaren, sitter i skogås och måste med bilen till en verkstad, vet inte vilken BMW verkstad som är närmast. Den nedre remskivan har pajjat och jag kan inte få låss skruven som håller fast den? bmw skulle bara ha 1200:- för att byta den. delen har jag redan köpt så det är lungt, bara synd att man måste ta bärgaren, säkert 12-1500:- i självriskt då med !! |
|
|
Det går visst att bogsera en automatväxlad bil kortare sträckor i begränsad hastighet. Det står i instruktionsboken vad som gäller för just din bil, kolla där. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Precis, läs instruktionsboken! På vissa bilar krävs det att man fyller i lite extra olja i automatlådan, och så finns det oftast en maximal tillåten hastighet. Men visst går det, i olika omfattning! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Max 70 km/h i max 150km står det i min instruktionsbok Är ju rätt långt. Det finns automatlådor som man kan bogsera igång och det finns automatlådor som man bogsera i princip hur långt som helst så det är fabrikat och typ av låda som avgör det och är inget generellt att det inte går att bogsera en abil med automatlåda ///MVH Hasso Länk |
| Du har en Bmw verkstad i tyresö som heter AutoClinique AB | |
|
okej men jag vet nu inte vart instruktionsboken är :( Men det är en 320d -04 E46 om det kunde hjälpa lite eller om någon har en liknande och en instruktionsbok :) Drykt när man inte bara kan köra den till verkstan... när inte vattenpumpen, servon, generator + ac funkar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.