|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hej alla glada E39gubbas å kvinns , har nu monterat på Michelin X-ice north 205/60/16 ,ser magert ut , men det får väl göra det ,kan rekommendera KM-däck i Haparanda, bättre pris får man nog söka , kan ju säga att jag tjänade rätt bra fast det var en bit att åkas , men de har ju så man kan beställa däck , kolla , ni blir inte besvikna ! | |
E30 Beemah |
Michelin X-ice north 205/60/16 klarar dom bärhetsklassen till E39?? E30 Beemah |
|
Till E60/61 rekommenderas 225/50-17,tror ni det funkar på en E39 oxå eller kommer det att se "högt" ut? |
|
|
215/55-17 Michelin X-ice. ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Dubbade Dunlop M4 205/65 15" till min i år... Billy / Kattmannen |
|
|
Måste man ha till 540 touring 225/55 16"?? Är det inte bättre med typ 205/60 16"?? Det måste vara bättre med smalare däck på vintern. MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: Problemet e väl att du har svårt att hitta däck med korrekt viktklass (vad det nu heter), eftersom 540n väger rätt mycket. Kolla i din instruktionsbok, så ser du att minikravet är 94, vilket sorterar bort de flesta 205 däck som jag sett. Kör själv från och med idag på Nokian Hakkapelitta 4 - 234/45/75, viktindex 98. //J |
|
| Oj, vad jag skriver fel: 235/45/17 ska det givetvis stå :) | |
| Kör med dubbade hakka 2 225:or på mina orginal 16 tummare. Bilen går extremt fint på vinterväg, jag blev mkt imponerad faktiskt. Trodde aldrig att min E39 skulle bete sig som fint som den gör på halka. | |
|
Det blev 215/55-16 nordfrost 3 till slut för min del,funkar på 540 oxå.Får på dom på måndag så hur bra det funkar återstår att se...:-) Men med tanke på att jag var en av alla "fiskmåsar"som satt på essinge leden 5-6 timmar i onsdagskväll(med 235/45-17 sommar däck!!!!)så borde det bli fantastisk skillnad. Är glad att jag kom hem till Bromma utan en skråma på bilen,det var det inte alla som gjorde;-) Får bli hyrbil i helgen. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.