|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jiie! Det finns faktiskt en del E34:or kvar som är rostfria, bortsett skruvskallar,clips och dylikt. De flesta av dessa är import på senare från södra Tyskland alt stått avställda vinterhalvåret i garage. Oftast är importerna mindre rostangripna, trots sämre rostbehandling än de Svensksålda söder om Sundsvall!! MVH Patrik |
|
Jo visst finns det undantag, det tror jag. Om de inte är vinterkörda så ökar ju chansen förstås men hur många 525:or är endast sommarkörda? Importerade bilar från södra Tyskland har ju också bättre förutsättningar men det regnar/snöar ju även där. Som BMW-entusiast blir man ju hur som helst jätteglad om man stöter på en E34 i toppskick utan rost, oavsett vilken modell det är. Mvh Johan |
|
| Om E39orna vore lite billigare eller E36an inte så ful vore det enklare :) | |
|
E34 är iaf översnittet vad gäller rostskydd, men den mesta rosten uppkommer genom slarv med tvättning osv osv. Sen att vissa inte fattar att man inte kan lyfta bilen i domkraftsfästet med vanlig garagedomkraft begriper jag inte, har själv sett det på 2 av de 3 e34 ja ägt, har på båda dem fått byta delar av sparklådan. Min 535 är en s.k. rostfri bil, 17000mil, gått i pajala mesta dels, väldigt skonsamt för bilen, pga mindre salt där. Men ska man kolla exakt överallt, så visst fan hittar man mindre ytrost, dock ej på karossen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.