AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.533

Finns E34 utan rost?

Sida 2 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Jiie!
Det finns faktiskt en del E34:or kvar som är rostfria, bortsett skruvskallar,clips och dylikt.
De flesta av dessa är import på senare från södra Tyskland alt stått avställda vinterhalvåret i garage.
Oftast är importerna mindre rostangripna, trots sämre rostbehandling än de Svensksålda söder om Sundsvall!!

MVH Patrik
Jo visst finns det undantag, det tror jag. Om de inte är vinterkörda så ökar ju chansen förstås men hur många 525:or är endast sommarkörda? Importerade bilar från södra Tyskland har ju också bättre förutsättningar men det regnar/snöar ju även där.

Som BMW-entusiast blir man ju hur som helst jätteglad om man stöter på en E34 i toppskick utan rost, oavsett vilken modell det är.

Mvh Johan
Om E39orna vore lite billigare eller E36an inte så ful vore det enklare :)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
E34 är iaf översnittet vad gäller rostskydd, men den mesta rosten uppkommer genom slarv med tvättning osv osv. Sen att vissa inte fattar att man inte kan lyfta bilen i domkraftsfästet med vanlig garagedomkraft begriper jag inte, har själv sett det på 2 av de 3 e34 ja ägt, har på båda dem fått byta delar av sparklådan.

Min 535 är en s.k. rostfri bil, 17000mil, gått i pajala mesta dels, väldigt skonsamt för bilen, pga mindre salt där. Men ska man kolla exakt överallt, så visst fan hittar man mindre ytrost, dock ej på karossen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.