|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har erfarenhet av bränslepumpen som ligger "under golvet" (under förarstolen)? Den har plötsligt börjat bullra och vibrera så jag antar att den "sjunger på sista versen" - problemet är att BMW-filialen inte har nå'n i lager, så det är först på tisdag jag kan få fatt på en ny pump. Frågan är om man vågar köra med bilen i nuvarande skick - inte kul att bli stående längs vägen............. Någon som bytt pumpen - är der något särskilt att tänka på vi byte? Mvh/Saij | |
|
Jag har själv blivit stående med min 530D pga just denna pump (utan förvarnande missljud). Det blev ca 15mil bärgning -skitkul Fast hade jag varit du hade jag chansat. //Henke |
|
|
>Henke Tog det säkra före det osäkra........ och låter bilen stå. Ny pump kommer imorr'n - hoppas att den ska sitta på plats i morr'n kväll! Mvh/Saij |
|
|
På min så hände samma sak igår, idag fick jag inte igång bilen. Samma symtom som din. När jag ringde BWM verkstan sa dom att på denna modell finns det ingen pump under förarstolen. Vilken verksta har du talat med så jag kan prata med någon som vet. Hur har det gått för dig, är den lätt att byta? //Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.