|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är nybliven ägare till en 520 -94. Har problem med att vindrutetorkaren skaver på undersidan motorhuven. Har kunnat läsa mig till att det är ett känt problem som har med mekanismen att göra. Min fråga är då vad är det som brukar vara utslitet, är det nån lagring eller är det så att man måste byta ut hela mekanismen? Mvh Lars | |
| Finns mig veterligt ingen lagring att köpa det säljs däremot ett en ny mekanism till högersidan tror den idag ligger på ca 2200 kr | |
|
skaver det mycket? När du har torkarna glappa det mycket eller det syns inget? Mina torkare på 530 e34 som jag hade började glappa när jag sålde den och då skrapade det emot huven men min gamla 525 e34 som finns i familjen fortfarande skaver också i huven men glappar absolut inget. Så bilen lämnades in och för lackning och huven slippades tilkl och nu skaver det inget. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hejs! Jo det skaver rätt mycket. Det är ett glapp på några millimeter i den axel som torkaramen är skruvad i, ganska tydligt när man drar lite i det. Det är inte så stora marginaler ju.... Mvh Lars |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Hade precis samma problem - hittade ingen lösning utan köpte hela armaturen - kostade för ett par år sedan 1875:- så idag ligger det nog i den prisnivån som gto80 säger. Se följande för mer info om reparationen. Länk Länk Länk |
|
men då är det bara och byta o betala och se glad ut igen efter bytet. har inte need for speed rätt billigt mekanism? för doim heter väl så eller? MvH Bmw 4-ever |
|
E30 Beemah |
japp ;) E30 Beemah |
|
Hejs! Tackar för svaren, verkar bara vara att köpa en ny och byta. Har iof hittat på skroten för runt 700 kr men vet inte om det är värt att snåla på en begagnad. Bmw-slangen: verkar inte som om länkarna fungerar längre, har du möjlighet att lägga upp dom igen??? Kan vara bra med lite tips på hur man får isär det :) Mvh Lars |
|
| Sök bland inläggen, läste förut om någon som löste detta med hjälp av ett par kopparbrickor... | |
Lasseluva : Jodå, de fungerar - såfort jag skruvat ihop servern (totalkrasch igår vilket gjorde att jag fått köpa ny dator som i sin tur lett till att jag håller på att bygga om samtliga fyra datorer som stod i datorskrubben). Hoppas iallafall fått upp webbservern någon gång inatt. :-) |
|
Har gjort en fulimg på min. Har satt ett buntband på undersidan så att axeln inte kan glappa uppåt och ta i motorhuven. Har funkat bra nu i ca 2 år. Givetvis finns det fortfarnde ett litet glapp men inte alls så mycket som förut och att den inte tar i motorhuven längre. Har ett torkar lenkage liggandes men hat inte orkat bytta ännu..., man är väl lite lat....... Mackan |
|
Lasseluva : Nu är servern uppe och snurrar hjälpligt iallafall, så nu ska länkarna fungera. $Marten : Har full förståelse, kan intyga att det inte är precis det roligaste jobbet. Var mest massa pill och svordomar. Tips är att inte ha bråttom, ha gärna en helg tillgodo. |
|
Bmw-slangen: Härligt, tackar för det.....ser ut som om det blir en del pill :) Ska bara se till och få fram en ny så får man väl ta den tyska tjuren vid hornen..... //Lars.. |
|
|
Skulle bara tala om hur det gick.... konstaterade snart att det är ett j...a pillejobb så jag lämnade bort det till en hobbymekare som gjorde bytet för 800 kr, klart värt det tycker jag. Själva mekanismen köpte jag på skroten för 500... nu vevar det på utan minsta skrap.... //Lars.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.