|
|
|
|---|---|
supernowa |
Har en 520T-2002, häromdagen körde jag ut den på gatan för en kortare uppfräschning av garageuppfarten, den stod där i en dag och har sedan dess inte startat.. Har haft den inne på en lokal verkstad, där dom fick en felkod på kamaxelgivaren, denna byttes men startar inte ändå. Den beter sig precis som att tändstiften är borta, den bra mal och mal, inga felkoder genereras och det finns inte det minsta tecken på att den har tänkt att starta överhuvudtaget. Jag har ett antal mil till närmsta BMW verkstad så jag undrar om någon kan ha någon aning om vad som hänt, innan jag bogserar iväg den dit...?? |
|
Kan du höra bränslepumpen? /Anders |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan det vara så att lyftarna har hängt sig, kan ju förkomma. alternativet är ju säkringen till bränslepumpen men då borde inte motorn gå som stiften vore ur . Så lyftarna är en anledning om den går väldigt lätt på startmotorn dvs saknar kompression, enligt en välkänd bildoktor så skruvar man ur stiften o pumpar i lite olja i samtliga cylindrar med en oljekanna, och försöker igen. Sedan är M52 motorerna väldigt känsliga för att startas kalla och stängas av med en gång, gör man det 2 ggr samma dag så har man problem med sura stift och startproblem. Me har du bara flyttat den engång så brukar de bara misstända på nån cylinder till att börja med. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.