|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska ev. köpa en 750-89. Den har högt hc värde. hc 200 (får vara max 100) Vet att det skrivits en del i ämnet, och jag har nog läst det mesta. Nu till frågan: När jag läste bland inläggen så dök den specifika bilen jag har på gång upp i en diskution. Nämligen BMW 750 ial-89 med Reg nr. TCB xxx. Grafitgrå metallic. Någon med erfarenhet av denna bil som kan dela med sig av infon till mig? m30 i e30 | |
|
Hög Hc kan bli väldigt dyrt att fixa med lite otur. Iallafall enligt vad jag har läst här. Har oxå varit på G att köpa med liknande fel men har avstått pga oförutsedda kostnader.Vill ju helst inte lägga lika mycket i rep som i inköp den första tiden man har bilen. |
|
Paap Reeder |
... hur är historiken? Flera år med högt HC kan bli dyyyyrt att fixa. Finns inga genvägar till kunskap. Först en DIS Sedan ett komptest Sedan leta avgasläckor (... spruckna grenrör??) Sedan börja beta av varje sensor för sig Till slut får man byta kattarna ... sedan är 50 Kkr slut. MVH /// Paap R ... vad är det för bil förresten? |
|
750 ial-89. Reg nr TCB xxx. Reg nummret/bilen förekom i ett inlägg här på AP. under 2005. Får försöka spåra tidigare ägare och höra mig för. Enligt nuvarande ägare har den har haft problem med avgasvärdena tidigare under åren enligt de bes. protokoll som finns till bilen. Bes för en månad sedan med anm. på HC värdet (200) samt oljeläckage vid ventilkåpspackningen. Bilen tar onormalt med olja. Ryker som en gammal diesel vid start. Slitna ventilstyrningar samt otäta ventiltätningar låter det som tycker jag. m30 i e30 |
|
Paap Reeder |
... är vevhusventilsystemen bytta på båda sidor? MVH /// Paap R |
|
Vet ej. Tror bilen är såld. Annonsen är borta. Tack ändå. m30 i e30 |
|
| Jag har ägt den, styrningarna slut, i övrigt skaplig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.