|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Nu har det inhandlats däck till svärfar så nu blev det min tur. Tänkte man kunde fynda lite sommarsulor så jag behöver lite hjälp. Vad jag vill ha: -Ett TYST däck! -Hyggliga egenskaper -prisvärda -Kvalitets däck (michellin, bridgestone, continental etc) Däcken ska sitta på min m68 fälgar (225/45/17 o 245/40/17) Är det ps2 som gäller eller finns det andra lika tysta samt kanske prisvärdare däck? Lite tips på riktigt bra däck önskas. Tack på förhand! //Jensa Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) | |
|
Jag köpte ett par Nokian (kommer inte ihåg modell), men helt klart imponerad. Ljud vet jag inte, då jag inte kört med andra däck på bilen. Men då dem var ganska billiga (1150kr/st) 235/40/17, och greppet är mycket bättre än jag kunde tro, så tycker jag det är bra däck. Så köpa däck i mellanklassen så skulle jag reckomendera dem iaf! |
|
|
Har precis kört de första kilometrarna med Nya dunlop Sport Maxx runt om. Kändes väldigt bra och de var klart tystare än de förra. Förut var något plastdäck fram och dunlop SP 9000 bak. Har Schnitzer typ II 8x17, kör med 215/45 fram och 235/40 bak Anders&Eva |
|
|
Tjena, Ska du ha bra däck kan jag räkomendera Pirelli P7000 (om de fortfarande heter så) eller Nokian Z, de har jag på nu och de funkar kalas. Bra vägegenskaper och tyst gång, ett modernt däck. Du kan hitta dem på webben, 17" för under 5.000:- Nu är det ju dock snart vinter och jag ska prova Michellin X-ice eller vad fan dom heter.. Spännande ska det bli iaf. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.