|
|
|
|---|---|
|
Har tidigare i veckan skrivit om när Shells tvätt förstörde mina fälgar. 1 dag tidigare har någon mindre vänlig själ backat på min bil och bakluckan har fått en stor buckla. Tror ni att någon kontakta mig för att tala om vad denne person åstadkommit. Sjävklart inte... Nu för 1 timme sen är jag på väg till bilen som är parkerad på Valhallavägen. Någon j-vla idiot har sparkat sönder högra backspegeln, man ser tydligt ett fotmärke på dörren snett upp mot backspegeln. Hela skiten hänger i trådarna vilket dessutom gjort 2 små hack i ner i plåten. Vad säger man? Suck... Vilket pack det finns i det här landet.. Min Cabrio Länk | |
|
Tradigt värre Anders! Det blir att ta några djupa andetag och vackert betala försäkringsbolaget. Jag var med om liknande fenomen på alla mina 3 Bmw när jag parkerade i "storstan" Avundsjukan växer i detta avlånga land, så framtidsutsikterna är inte direkt goda på detta planet. Att byta märke hjälper, men de känns inte direkt som rätt väg att gå för att få bukt med problemet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har ju varit och fixat backluckan, eller iaf anmälan och fått tid för att byta bakluckan. Däremot fick jag ingen reducerad självrisk för den eftersom man ska ha "en person med sig när man parkerar och samma person när man hämtar bilen efter skadan" Dessutom ska dom anse det vara troligt att nån annan har åstadkommit skadan. Troligt att man ställer sig och bucklar till sin egen bil när den har gått 1000 mil och är totalt nyskick och repfri... Min Cabrio Länk |
|
| Se det positiva, ypperlig ursäkt att få titta på nybil, det är du välan värd?, omsättningen i bilhandeln måste få öka:) | |
|
:) Bra ursäkt förvisso. Svårt att övertala dom andra i företaget att jag behöver byta bil efter 1000 mil dock. Min Cabrio Länk |
|
|
Anders S.: Låter som du har haft en hård/dålig vecka jag lider med dig. Se det posetivt det kan inte bli sämre. Lycka Till Anders |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det är rent ut sagt fördj....gt! Att man inte ska kunna få ha någonting ifred när man bor i stan! Lider med dig Anders S. MVH Patrik |
| Vi hade klivit av Ålandsfärjan och tänkte att öl skulle vara gott, vi blev upphämtade av bekanta som lånat min bil och parkerade utanför en pub i Gamla Stan sen blev vi jättefulla och tog en taxi till Sollentuna. Dagen efter fick jag panik, hjälp var är bilen... Blev upphämtade och åkte in till stan vid 17-tiden och eftersom bilen var en Toyota Corolla -88 så var den fullkomligt orörd, inte ens parkeringsböter. | |
|
Man tackar för era medkänslor. Jobbigaste i det här är ju egentligen allt strul man får dras med. Grejen är att jag parkerat på samma gata i 2 år utan ett dörruppslag ens. Har haft ny bmw sista åren men lyckats undkomma, fram tills nu då. Kanske visar på mer tur i 2 år än otur sista veckan, vad vet jag. Känns lite som bilen blivit av med oskulden, jävligt trist eller hur man nu ska se på det ! :) Men va fan, det är å andra sidan bara en bil. Min Cabrio Länk |
|
|
Blivit av med oskulden?? Haha, var den så smärtsam för dig? Nybilskänslan har blivit våldtagen kanske är mer passande, vad vet jag? ;) Men jag lider med dig! Extra jobbigt när allt kommer på samma gång. Men jag citerar Roland: "Efter regn kommer solsken" (Om nån nu lyckas sammankoppla det hela ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Anders S: Lämna bilen till blombergs på Lidingö. De fixar det mesta, tror nog de får till alla skador som du fått. Kontakta sen Autobiluthyrning, prata med Jocke. Du har väl avbrottsförsäkring antar jag. Han har en 318iA Cab 03 du kan åka undertiden, simple and easy:) Alternativt prova nån annan kul bil undertiden. Den är bara att bryta ihop och komam igen:) Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
eller så parkerar du pärlan i tensta. där förblir den orörd. hade min bil där ett tag. inte ens fåglarna vågade skita ner den för att inte tala om skadegörelse. hahaha prova |
|
|
Jag har flera gånger drömt om att jag fått bilen vandaliserad. Å en gång fick jag det, hösten 02. Å det var precis lika otrevligt som jag drömde att det skulle vara. Men faktum är att man nästan får tacka alla poteniella vandaler därute för att de inte härjat mer med mina bilar! För många gånger har jag ställt dem på skumma ställen utan att nåt hänt. Tack tack (ta i trä) |
|
|
Det har hänt igen. Nåt j-vla arsle har böjt sönder vindrutetorkaren! Vad i h-lvete är det frågan om?? Nån som inte gillar mig uppenbarligen.. F-n va trött jag är nu. Min Cabrio Länk |
|
|
lägg till sjr elleminering vid skadegörelse på din försäkring snabbt som f-n den brukar ta bort 3000 kr utav sjr på vagnskadan! Nu har du lite högre sjr dem första 3 åren eftersom du inte betalar för vagnskadan, men den 100 lappen som det tillägget kostar är det värt per år. Min lista kan ochså göras bedrövlig över stöld skadegörelse och smitningar från parkeringsskador så jag lider kraftigt med dig! Tff brukar ha krav när det gäller sådana här saker men med tillägget mot skadegörelse så blir dem mindre. Mpower |
|
|
Kanske dags att göra bilen strömförande? Fast då ligger väl en gatsten i framsätet nästa gång. Hoppas du har bilplus eller liknande. Vi hade jobbets bil parkerad i garaget Norra Real förut och där tog dom blinkerglasen. Så snart vi hade ersatt dom var dom borta igen strax efter. Bytte då från vita till gula glas så var det problemet borta. Fast det hände så mycket med bilen där så vi var tvugna att byta parkering till slut iaf. Vad är det för människor egentligen som går på bilar? Vad får man ut av det egentligen? Står dom bakom hörnet och väntar på att se reaktionen när man kommer ut eller är dom bara besvikna på sig själva för att dom skolkade i skolan och inte har råd att köpa bil? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Så otroligt tråkigt att få bilen skändad! En av anledningarna till att jag just sålde min 740i var att jag inte ens fick ha den ifred när den stod på min tomt mitt i ett annars lugnt villaområde. Otroligt tråkigt att inte få ha en fin bil ifred. Det krävs ett eget garage för att kunna sova någotsånär lungt. Och eftersom 7an var förstor för garaget så fick den stryka på foten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.