AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.508

Ingen bild efter installation av tv-free modul

kr
8
krillekaka
520i touring-01
Hejsan: jag har precis installerat en tv-free modul och nu har bilden försvunnit helt på tv:en. det är fortfarande ljud men det syns ingen bild. är det någon som vet vad det är som har hänt och vad man kan göra år det. Tack
Mvh Kristian

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vänd dig till säljaren då det låter som om modulen är paj
rO
5
rOBSTERI
540iA -99
Hej, alla på AutoPower, vilken fin sajt detta är!!

Jag har ett liknande problem som krilleka, men min bord monitor bild har försvunnit helt efter en installation av Dietz tv-free modul:

Modulen installerades i misstag utan att koppla ur batteriet (oavsett manualens uppmaning av koppla ur batteriet). Modulen fastkopplades som en länk i bmw:s hybrid digital video moduls blåa intag. Fick ingen bild överhuvudtaget (men monitorn var ändå påkopplad med ett svagt baksken). Kopplade ur tv-free modulen och koppla ur batteriet med det hjälpte inte, fortfarande ingen bild överhuvudtaget. Stereo och radion funderar man ser inget från monitorn.

Vet någon vad som kan ha hänt? Har videomodulen något minne som kan ha gömts brunnit. Eller har kanske videomodulens säkering brunnit, det har jag faktiskt inte kolla ännu. Syns det ändp ett som om monitorn vore på men utan bild ifall det är säkningen.
Värdesätter all hjälp jag kan få!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den TV-FREE som Kristian har kräver enligt manualen inte att batteriet ska kopplas ur. Jag har själv kopplat in ett par stycken samt vet en handfull andra som kopplat in modulen utan problem.

Det manulen säger är att om bild ej syns så ska man koppla bort batteriet 15 min och sedan testa igen.

___
//Ulf
rO
5
rOBSTERI
540iA -99
Testade på att ha batteriet bortkopplat (över 15min) men det hälpte inte. Min TV-FREE "heter":

DIETZ
1270
BMW
Rückfahrkamera
Freischaltung
Modul
E46, E39
AD094598.

Såld av ett företag som heter Individual Car Consulting i Tyrkland (www.individual-cars.com) och tillverkad av Dietz (www.dietz.biz). Har ni erfarenhet av någonderas tv-free produkter eller andra råd gällande varför jag inte får bild?
Mvh,
Robert
alain
hej

det finns en original digitalmotagare som passar det mesta bilmodeler från BMW som är tilläg dvb-t nr: 6550 0305 565. den är lite dyr just nu att köpa som ny, cirka 7500:-men jag tror att det finns att köpa begadnad fran krokad bilar.
kanske bra att undersöka.

MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Kr
2
Kris 74
540ia Touring-99
320 Coupe-92
Hmm Du behöver inte någon modul till billar innan -99, gäller det bara tv så är det gratis hos mig,,,,,,,,,,,!!!!
rO
5
rOBSTERI
540iA -99
Har en -98a men uppdaterat till 16:3, navi MK4 och digital tv-modul.

Tack för inläggen, fick min tv-free-modul att fungera. Digitv fungerar fint i centrum (av Helsingfors) samt relativt bra i högre hastigeter utanför stan..
le
224
leifeugen
540IA -02
rOBSTERI,åk till Borgå och ge sedan din åsikt hur den funkar,min funkade också helt ok i Helsingfors.
rO
5
rOBSTERI
540iA -99
Morjens leifeugen,
rör mig ytterst sällan i Borgå. Bor i H:fors, det är där den skall fungera ;-)
Kan dock berätta att på huvudled 51 fr H:fors västerut fungerar digisidan förvånansvärt bra.. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.