AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.456

Nya M3

Japp då va det klart.
Nya M3 som trodes visas nu på Sept Paris Mässan.
Kommer Visas om ett år i mässa i Tyskland o släpps 2008.

Jögga

Ni kanske visste det men annars så Länk.

Jögga

låter itne bra.. och med 400hk så kommer bilen att känans gammal redan när den kommer.. vf ska dem släppa den så sent.. ja menar e90 kom ju 2005 och dem ska släppa m3 coupen som 2008 årsmodell.. :(
låter itne bra.. och med 400hk så kommer bilen att känans gammal redan när den kommer.. vf ska dem släppa den så sent.. ja menar e90 kom ju 2005 och dem ska släppa m3 coupen som 2008 årsmodell.. :(
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bmw_jerry: E46 kom 1998 och E46 M3 som årsmodell 2001 så det är väl ändå inte helt konstigt om det blir samma "hopp" även för E9x?

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
400 hk lär inte vara mkt att hura för 2008 ? Den som väntar får se :)

BMW- När du älskar att stå på Verkstad !!!!!
Tycker det är bra att M bodellen kommer senare. Men för E60 kom ju M5'an väldigt fort. Gjorde att E39 blev gammal och prisföll snabbt:(.
Masten: visst är det så men med bara 400hk lär den ju bli slagen av många många bilar.. m3 e46 kunde ju tävla med flera av dåtidens sportbilar för att itne ens tala om m3 e36 som var ursnabb på sin tid.. m3 e36 som kom 93 hade 286hk och en bil som komemr 15år senare har bara ca 120hk mer när konkurenterna bara drar ifrån mer och mer.. förr var ju m3:a nåt av det vassaste man kunde ha men nu är den ju itne ens i närheten av de tyvärr
M3 V8 biturbo CSL edition, när kommer den? ;)
Tänk så kort glansperiod E39 M5 fick i jämförelse mot E34'an. Men detta var säkert pga pressen från t.ex Audis RS-modeller.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Kommer den där artikeln utav en direkt intervju med BMW eller är det spekulationer. Märkligt om dom inte lägger effekten över Audi RS4.
Jag har själv hört från BMW Sverige att den kommer att finnas på marknaden (till kund) sommaren 2007.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Oki såg nu att det kommer direkt från M-avdelningen. Men kan det verkligen stämma när bilen i princip ser klar ut på spionbilder????
bmw-jonas.. ser att du redan bokat en m3.. vilken färg ska du ha då??
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
bmw_jerry: M3 lär knappast bli slöare än konkurrenterna trots dess lägre effekt. Det är på tiden att hästkraftskriget slutar och att man istället satsar på bättre prestanda med andra metoder såsom användning av lättare material och liknande. Kanske är det den vägen BMW M valt att gå nu, det hoppas iaf jag.
Masten:

Helt rätt.

På ringen.

Lamborghini Murciélago ( 6/2002) 7:50 (580hk)

BMW M3 CSL ( 8/2003) 7:50 (360hk)

Så BMWs 412 häster kommer nog räcka till o kanske förbi konkurenterna i rätt chassie.

Nja själv har ja hört att nya M3 få 418 hk.
Men ja tror nog att Bmw har nån plan för att bräcka Audin men vem vet kanske är det dags för ett tron byte.

Men hur det än blir så lär nog priset ligga en bit över 600. 000kr.
Sjukt mycket med tanke på att den ska stylas upp med om man har råd med det.

Jögga.

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
BMW-Jerry

Jag har inte bestämt mig ännu. Jag har nu kört två silvergrå bilar. Nuvarande 530 samt min förra M3:a.

Lutar lite åt blå. Montegoblå eller individualval Estoril. Dock så vet man ju inte ännu om det blir exakt samma färger som M5 eller som övriga 3:or med någon specifik M-färg som extra tillval.

Men som sagt, blått ligger bra till denna gång.

Mvh

Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.