|
|
|
|---|---|
| Har precis sänkt bilen med en 60mm sänkningssats. Upptäckte då att fjädrarna blev lösa. :( rätt mycket oxå. funderar på om man kan kapa stången till stötdämparen några centimeter och gänga om den i ändan för att då få fjädern att inte ligga lös. är detta möjligt? om i så fall, hur ser dämparna ut baktill. går det att göra samma sak där då samma fenomen finns där. kommer inte komma igenom besiktning som det ser ut idag i alla fall och det är det som oroar mig. ekonomin är inte på topp just nu så en budgetlösning måste tillämpas. Originalfjädrarna finns inte kvar måste jag tillägga. bilen det rör sig om är en e30 6-cyl 320i -86 med 45mm fjäderben fram. | |
|
Det är inga problem att svarva ner dämparna på en e30.. Prata med nån cnc-svarvare så löser dom det. |
|
| Man kan ju också göra en annan fullösning som den tidigare ägaren hade gjort på min: borra två avlånga hål i fjädersätet/tallriken på fjäderbenet så att man kan dra två slangklämmor runt fjädern och tallriken genom hålen. Samma i fjäderlagringen där uppe. Då kan inte fjädern släppa och komma ur sina lägen varken uppe eller nere=funkis för SBP. Dock en kass lösning då det lätt rostar i fjädertallriken i det nyborrade hålet...men är det snik så är det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.