AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.266

Hjälp min 735 -lägger av efter 3 sek

Sida 2 av 2
BMW-Yoda
Då börjar det att bli knepigt. Vart finns du? Är det nära så kan du få prova. Jag tror jag har en styrbox som passar din bil.

BMW-Yoda
Peter g
Jag tror på jawens teori att styrboxen till insprutningen bråkar eftersom du har bensin till insprutningen men inte efter.

Peter G
ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Jag finns i Avesta Dalarna

75
83
750.no
750il -88
745 -85
Tror på luftmengde måleren stopper når spjeldet åpner seg, prøv og ta av luftfilter slangen og hold spjeldet oppe når du starter(går den i 3sek. nå, hvis ikke ta av el.plugen på luftmengdemaleren og start se om den går mer en 3 sek.
Bmw 320i
Tjena! Undrar bara om du har lokaliserat felet har samma problem på min bmw!!??
ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Nej jag har inte felet, om du hittar något fel kan du väll skriva under denna rubrik

BMW-Yoda
Karpis.
Sorry. har inte vart inne på ett tag. Har haft lite bekymmer. Avesta säger du, jag kanske har vägarna förbi där nu i maj. Det blir väl fram mot Gävleträffen. Den är väl i slutet av maj va. Vi kan ju höras närmare då om inte problemet är löst till dess.

BMW-Yoda
ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Vore väldigt tacksam

ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Vore väldigt tacksam
papphammar
har ni mätt strömmen till spridarna om dessa får både + och - spänning obs om man slår på tändningen rör gasspjället från noll till fullgas ska spridarna ticka typ 2o2 eller 3o3 eller 1o1,ni kan ha en jord kabel som gått av pga "varmt i motorutrymmet".

papphammar
Bmw 320i
Jo nu har jag skruvat upp insprutarn och kollat. Vet int riktigt men det finns en liten kolv som matar fram bränslet inne i en burk vet int va det heter men den satt fast så ja tog bara ut den och rengjorde me stål ull.Jag kanska är helt fel ute på din bil men på min funkade det..så nu går han om än på 3 burkar!!

Mvh jonk

Paap Reeder
Hej!
Om Du har en M 30 Motronic:
Min "erfarenhet": Växla kontakterna uppe på motorn på kablarna som går till givarna på svänhjulet. Så var det en söndag fm för mig efter ett mek.
MVH /// Paap Reeder
ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Beskriv lite mer var den där kolven satt någonstans.

Hejsan Paap Reeder men om man växlar kontakterna ska den väl inte gå igång alls eller?

Karpis
I min Bentleys verkstadshandbok finns felhjälp för just detta problem, har du den?

Mvh Sune
ka
18
karpis
bmw 735iA-83
Nej jag har inte den, skulle vara tacksam om du ringde upp mig när du läser detta, mitt nummer är 073-9174997
MVH Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.