AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.986

Dieselpump ras...

La
23
Lasse 330d
33od m2 touring -02
Katastrof, min högtryckspump har rasat med allt vad det innebär metalrester i hela bränslesystemet... fan!Bilen är en 330d -02 med många mil. Har någon koll på var jag billigast hittar en ny pump. Spanat på ebay tyskland o lite överallt men det ser mörkt ut. Skulle vara tacksam om tips på adresser till ställen som har bra priser på dieselpumpar i sverige el utomlands.

Man kan väl inte renovera en sådan pump...?

Ha dé gött Lasse
ba
67
bandaz

325-87 cab
Vilken av högtrycks pumparna e de ?
La
23
Lasse 330d
33od m2 touring -02
Den dyra i motorn.....
ba
67
bandaz

325-87 cab
Jag tog mig tid och ringde till VEGE här i helsingborg och dom vill ha 3700 :- vet inte om det var med moms med det kan du väll själv kolla om du vill ringa till dom :) deras tele är 042/164245 här är deras hemsida Länk

tror ju nog att du bör byta dom andra pumparna åxo för det tyder på att pumpen inte har fått något bränsel du kan ju kolla dom om inget annat
La
23
Lasse 330d
33od m2 touring -02
Dra på trissor! Verkar ju grymt lovande.... Man tackar, ska ringa dom i morgon.
Skall även ta en titt på den andra pumpen... Måste ju riva o sanera hela bränslesystemet el bmw. Dom brukar tydligen byta hela bränslesystemet i liknande fall och då får man tydligen en nota på 80-100´kr
La
23
Lasse 330d
33od m2 touring -02
Ringde nyss VEGE... Priset har visst gått upp lite sen fredags, nu skulle dom ha 7000+ moms. Blir ju billigare att köpa en på bmw!
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Lasse: Hur långt har bilen gått?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Problemet är inte bara pumpen, det finns fullt med metallrester i systemet som du själv påpekade så spridarna behöver kollas upp samtidigt + rengöring... den nya pumpen kommer paja direkt utan en ordentlig rengöring eller byte av bränslesystem...

Mvh
La
23
Lasse 330d
33od m2 touring -02
Hallå mina vänner... Pumpen kommer imorgon sen börjar det roliga med att riva ALLT! Är det någon som har något bra knep för att få ren tanken riktigt ordentligt när jag väl fått ner den? Sen är det lite problem med spridarna. Hittar ingen som gör rent diesel spridare.... Någon som har något tips på någon som pillar med sånt "helst i gbg området"?!

Tacksam för svar!

Ha dé lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.