AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
815

Kan man byta skyddsplåten runt bromsskivorna?

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Vad kostar det att byta ut alla 4 skyddsplåtar som sitter bakom bomskivorna? Och hur gör man detta enklast?

se
661
seb_540
328i M F30
Tjena, inte säker på att det ser exakt likadant ut som på min e39, men jag vart tvungen att byta de båda främre bromssköldarna. Det visade sig vara ett drygt arbete, då ok, skiva samt även nav (!) skulle demonteras. Det slutade med att jag fuskade litet och avlägsnade den del på den nya bromsskölden som gjorde att man inte fick den över navet, då slapp man arbete med navet. (4 rostiga sträckbultar med skallen vänd innåt motorrummet)
se
661
seb_540
328i M F30
Priset för skydden var förresten typ ingenting, minns inte ens 50-150kr styck kanske.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
jag har fått in skit mellan skivan och skivan och en del av skyddet är rostat så mycket att det gått hål i dem.

jag har skrapat av mycket och det har hamnat emellan. nu låter det när bilen rullar.

det kanske inte hjälper att byta dem heller.
se
661
seb_540
328i M F30
Jodå, det var därför jag bytte mina.... men, om det bara är stenar som låter kan du testa att backa en sträcka, då kan de ibland hoppa ur.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
intressant, vad kan det kosta att lämna in till tex Mekonomen inkl. material?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Ett sätt som jag använt när jag bytt på min 3.0S bak där det "inte går" att byta bromssköldarna utan att montera bort hela drivaxeln är att dela den nya skölden på mitten! Då får man två halvor som går att få dit bakom drivaxeln utan att montera bort axeln.

Sedan popnitar man ihop skölden med ett par plåtremsor så att den "blir hel" igen!

Per L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.